فرهنگی‌هنری 22:04 - 15 اردیبهشت 1400

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان مصوب شد

محمدرضا آبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان خبرداد و گفت: جلسه‌ای با مجمع تشخیص مصلحت و براساس تایید کار گروه زیر بنایی مجمع و جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان مصوب شد و زنجان در جرگه استان‌های دارای منطقه اقتصادی ویژه اقتصادی کشور پیوست.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: براساس پیگیری‌های انجام گرفته و مکاتبات اخیر و انجام مراحل تکمیلی و متعاقب تایید کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز با رای مجمع تشخیص مصلحت نظام منطقه ویژه اقتصادی زنجان بعد از ۱۵ سال انتظار مردم و فعالان اقتصادی استان زنجان مصوب شد.

آبی پور تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی محدوده جغرافیایی معین در مبادی ورودی یا در درون کشور که به هدف جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و به وجود آمدن عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات جهت حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی به وجود می آیند.

وی گفت: محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی‌شود و به‌منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری‌های نوین در امر تولید و توسعه منطقه‌ای در مبادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می‌شود را مناطق ویژه تجاری صنعتی می‌نامند.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان در خصوص مزیت‌های منطقه ویزه اقتتصادی ابراز داشت: معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه، صدور مجوز ساخت و پایان کار به‌صورت رایگان و عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه است.

آبی پور با بیان اینکه زیر ساخت یکصد هکتار زمین نیز در چند سال گذشته برای اجرای این طرح در استان زنجان آماده سازی شده است، گفت: اسناد زمین در ۱۰ سال گذشته بنام منطقه ویژه اقتصادی در استان ثبت گردیده است..

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: شروع مکاتبات و ایجاد زیر ساختهای لازم از ۱۵ سال پیش در استان آغاز شده بود که با پیگیری‌های اخیر استاندار زنجان در سال گذشته و همچنین در سال جاری مصوب شد.


11054349
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است