استانی 17:50 - 07 مهر 1399

اختصاص زمین رایگان برای احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی در همدان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری ظهر دوشنبه در بازدید اعضای کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورای شهر از روند اجرای مرکز جامع سرطان همدان با تأکید بر اینکه شاهد تغییر و تحولات اساسی در مرکز جامع سرطان همدان هستیم، گفت: با توجه به اینکه کارهای بزرگی در حال انجام است، افق آینده همدان درخشان و امیدبخش دیده می‌شود.

وی با قدردانی از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس برای تزریق بودجه ملی به شهرستان همدان؛ اظهار کرد: ابتدای تابستان امسال ۳۵۰ میلیارد تومان از پیوست‌های بودجه ملی نهایی شد که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اضافه شد.

وی با تأکید بر اینکه تحقق ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سهم دولت برای مرکز جامع سرطان هم قابل توجه است، گفت: در کشور مشکل نقدینگی وجود ندارد بلکه باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا نیازهای مردم دیده شوند.

فرماندار همدان ادامه داد: مصوبه شورای شهر همدان مبنی بر رایگان شدن زمین برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی امام خمینی (ره) تأیید شده و تنها نقل و انتقال سند آن به دانشگاه علوم پزشکی باقی مانده است.

اعلام آمادگی مدیریت‌شهری برای همکاری در حوزه سلامت

رئیس شورای شهر همدان هم در این بازدید ضمن قدردانی از بنیاد مرحوم فرشچیان که در حوزه بهداشت و سلامت همدان سنگ تمام گذاشته‌اند، گفت: شورای شهر و شهرداری با به‌کارگیری حداکثر توان خود، مدیریت این منطقه را کمک می‌دهند.

سیدمسعود عسگریان ادامه داد: هیئت رئیسه جدید شورای شهر همدان با به‌کارگیری توان مضاعف به دنبال رفع مشکلات شهر خواهد بود.

وی اعلام کرد: شورای شهر و شهرداری همدان آمادگی هرگونه همکاری مورد تقاضای دانشگاه علوم پزشکی را در زمینه تکمیل و احداث مرکز جامع سرطان همدان و سایر مراکز درمانی دارد.

حسین قراباغی، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم گفت: مصوبه اهدای زمین رایگان برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی امام خمینی (ره) به صورت دو فوریتی در صحن شورا به تصویب رسید؛ زیرا سلامت مردم، اولویت نخست شورای پنجم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت: پروژه مرکز جامع سرطان همدان واقع در بیمارستان بعثت، سومین کار مشترک دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد مرحوم فرشچیان است که به همت مجمع خیرین آغاز شد.

فریبرز نیاستی ضمن قدردانی از خدمات بهداشتی و درمانی بنیاد مرحوم فرشچیان به استان همدان؛ افزود: این مرکز جامع در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز ۱۵۰ میلیارد تومان شامل تأمین ۵۰ درصد اعتبار آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نیمی دیگر توسط بنیاد فرشچیان از سال ۹۷ آغاز شد.

فاز نخست مرکز جامع سرطان در آستانه بهره برداری

وی گفت: برای ساخت این مرکز درمانی تخصصی تا کنون حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و فاز نخست این پروژه حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مرحله به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهدای دستگاه‌های شتاب‌دهنده به مرکز جامع سرطان همدان با دستور معاون وزیر بهداشت و درمان رایگان خواهد بود؛ اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان سهم دولت در این پروژه در ۳ مرحله پرداخت خواهد شد که در مرحله نخست آن بزودی ۳۰ میلیارد تومان تزریق خواهد شد؛ از این‌رو تلاش خواهیم کرد تا مبلغ مرحله نخست را از نقدینگی دانشگاه علوم پزشکی استان هر چه سریع‌تر به این پروژه تزریق کنیم.

وی ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی همدان و منطقه غرب کشور را از اهداف کلان این طرح دانست و گفت: این مرکز جامع، بالای یک قرن خدمات ارائه می‌دهد و برای مردم همدان باقی خواهد ماند.

ناظر پروژه مرکز جامع سرطان همدان نیز گفت: دو تا سه هفته گذشته پیشرفت کاری مناسبی را شاهد نبودیم؛ اما با پیگیری‌های صورت گرفته جان تازه‌ای به پروژه تزریق شد.

محمود حصاری ادامه داد: در صورت تزریق بودجه دولتی و همت مسئولان امر، این پروژه تا سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری خواهد بود و مردم منطقه از خدمات مرکز سرطان با تعرفه دولتی بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: این مرکز جامع دارای سطح ۳ از لحاظ وزارت بهداشت و بالاترین سطح مراکز سرطان همراه با بهترین و مجهزترین امکانات است.

حصاری با توجه به اینکه مجموعه خدمات گردآوری شده در این مرکز، از هر لحاظ از مراکز سرطانی کشور جلوتر است؛ گفت: با توجه به اینکه این پروژه بالای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در شرایط جدید بزودی شاهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه خواهیم بود.

مرکز جامع سرطان همدان سال آینده افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان نیز در تماس تلفنی با تأکید بر اینکه دغدغه فکری ما بر این است که قیمت‌ها به صورت ثانیه‌ای تغییر می‌کند، ابراز امیدواری کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار سهم دولت هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

محمدرضا فرشچیان در ادامه با بیان اینکه اگر تأییدیه پرداخت این مبلغ قطعی است، بهتر است جابه‌جایی مبلغ مورد نظر توسط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به بنیاد فرشچیان صورت بگیرد تا بتوانیم فاز نخست را در موعد زمانی مشخص افتتاح کنیم، اظهار کرد: منافع این پروژه برای ما نخواهد بود؛ از این‌رو به نمایندگی از چند شهروند سرطانی درخواست دارم تا هزینه‌های مورد نظر در موعد زمانی مناسب پرداخت شود.

فرشچیان با تأکید بر اینکه امیدواریم دستان حمایتگر از این پروژه برداشته نشود؛ ادامه داد: این پروژه در صورت تزریق مابقی اعتبارات دولتی، سال آینده افتتاح خواهد شد.


10738766
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است