استانی 18:12 - 07 مهر 1399

گردشگری روستایی استان توسعه می یابد/افتتاح بازارچه صنایع دستی

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صفایی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: شعار امسال هفته گردشگری توسعه روستایی بوده و جلوگیری از مهاجرت‌ها و توسعه اشتغال گردشگر محور در این راستا دیده شده است.

وی از ثبت دو روستای الگن و المور در حوزه بوم گردی خبر داد و گفت: توزیع اعتبار مناسبی با محوریت شهرستان‌ها خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اجرای دهها پروژه زیرساختی، گفت: تحولات بزرگی در استان خواهیم داشت.

صفایی با بیان اینکه برنامه‌های کاری ما در سه حوزه تخصصی است، اظهار کرد: سال جاری طرح‌های متعدد گردشگری با محوریت روستایی هدفگذاری شده و اجرایی خواهد شد.

صفایی با اشاره به سال جهش تولید، اظهار کرد: ۳۰ طرح در سال جهش تولید با محوریت استان به تأیید رسیده که ۹ پروژه مربوط به میراث فرهنگی است.

وی از تصویب ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای بخش گردشگری و زیرساخت آن در استان خبر داد و گفت: تفاهم نامه‌ای با این محور منعقد شده است.

صفایی با اشاره به اینکه ۳۱ پروژه گردشگری در دست اقدام در استان داریم، اظهار کرد: تا دهه فجر، افتتاح پروژه‌های موزه یاسوج، تله کابین یاسوج، پارک آبی یاسوج، مجتمع آزادی باقری یاسوج و چند پروژه زیرساخت شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

وی به شیوع کرونا و آسیب‌های آن اشاره کرد و گفت‌: وضعیت کرونا بخش گردشگری را آسیب پذیر کرده و پیگیر کمک تسهیلاتی برای این واحدها هستیم.

صفایی از برنامه ریزی برای دعوت آژانس‌های گردشگری مطرح خبر داد و بیان کرد: معرفی تمام ظرفیت‌های استان از جمله هدفگذاری های طرح است.

صفایی با بیان اینکه استان ظرفیت معرفی به نام منطقه نمونه گردشگری را دارد، اظهار کرد: در بخش سدهایی مانند چم شیر و چیتاب برنامه ریزی های توسعه‌ای خواهیم داشت.

صفایی با اشاره به میراث فرهنگی استان گفت: در بخش‌های میراث فرهنگی، ۲۵۰۰ اثر تاریخی در استان داریم که ۷۷۰ اثر به ثبت رسیده است.

وی افزود: ثبت چندین اثر از دیگر برنامه ریزی های انجام گرفته است.

صفایی از ردیف دار شدن آثار بلاد شاپور با ظرفیت ملی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای حفظ، مرمت و نگهداری این بافت تخصیص داده شد.

صفایی پایلوت دو شهرستان دنا و گچساران در بخش صنایع دستی را از ظرفیت‌های این بخش دانست و اظهار کرد: در سایر مناطق نیز ظرفیت‌های خوب صنایع دستی داریم.

صفایی با تاکید بر اینکه ۳۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان داریم، اظهار کرد: ۱۵ هزار نفر به شکل فعال در این بخش حضور دارند.

صفایی در پایان از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی استان خبر داد و گفت: طی روزهای آتی این بازارچه افتتاح می‌شود.


10738782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است