استانی 17:03 - 16 مرداد 1399
رئیس مجمع بیمارستان‌های خمینی شهر:
ایسنا/اصفهان رئیس مجمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر گفت: وضعیت شهرستان خمینی شهر از نارنجی به قرمز تغییر کرده و شرایط بحرانی است.

۸۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستان اشرفی پُر است

محمد علی جنگجو در گفت و گو با ایسنا، با اعلام تغییر وضعیت شهرستان خمینی شهر از نارنجی به قرمز گفت: شرایط بحرانی است. در وضعیت قرمز دستورالعمل های بهداشتی سختگیرانه خواهد بود و هر اجتماعی که برگزار می شود و پروتکل های بهداشتی در آن رعایت نشود بعد از یک هفته تاثیر خودش را در تعداد بیماران سرپایی خواهد گذاشت و دو تا سه هفته بعد تاثیر خود را بر تعداد بیماران بستری و پس از یک ماه تاثیر خود را بر آمار فوتی ها نشان می دهد.

وی افزود: در دوره اول شیوع ویروس، افراد مسنِ دارای بیماری زمینه ای بیشتر دچار بیماری می شدند و به مرور زمان حتی افراد مسنی هم که بیماری زمینه ای نداشتند گرفتار این بیماری شدند و در حال حاضر شرایط به گونه ایست که تا ۴۰ سالگی نیز سن ابتلا تقلیل پیدا کرده است. با ادامه این روند افراد سالم و بدون بیماری زمینه ای نیز به شدت در معرض خطر قرار دارند.

رئیس مجمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر با اشاره به گسترده تر شدن علائم بیماری، افزود: در حال حاضر بیماران با علائم متفاوتی مانند بیماری های گوارشی، ضعف و بی حالی، بدن درد و...  به مراکز درمانی مراجعه می کنند.



۱۰۰ درصد ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه تکمیل است

جنگجو ظرفیت های حوزه درمان شهرستان را محدود اعلام کرد و افزود: ظرف یک هفته گذشته ۸۰ درصد تخت های بیمارستان شهید آیت الله اشرفی، اشغال و الگوی بیماری تغییر و شدت و وخامت بیماری بیشتر شده و نیاز به تخت های مراقب های ویژه بیش از قبل است. بیمارستان شهید اشرفی تنها ۸ تخت مراقبت ویژه داریم که ۱۰۰ درصد ظرفیت این تخت ها تکمیل است و به اجبار به برخی از بیماران در بخش ها خدمات می دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۷ خمینی شهری بر اثر کرونا فوت کرده اند، گفت: کادر درمان خسته شده اند و از رفتارهای سطح جامعه گله مندند. تعدادی از پزشکان و کادر درمانی مجدد در این چند روزه مبتلا شده و از چرخه درمان خارج شده اند و حداقل ۱۴ روز نمی توانیم از خدمات آنها استفاده کنیم. از ابتدای اسفند ماه تاکنون حدود ۵۰ نفر از نیروهای بیمارستان درگیر بیماری شده اند که برخی درمان و برخی درحال درمان و قرنطینه هستند.

رئیس مجمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر با درخواست از مردم برای رعایت پروتکل ها و جدی گرفتن بیماری افزود: در ۱۳ روز گذشته تعدادی از همشهریانمان را از دست دادیم و تعداد فوتی های مرداد ماه تا کنون با تعداد فوتی های تیر ماه برابر است.

وی گفت: به طور متوسط هر بستری برای هر شب ۵۰۰ هزار تومان است اما اگر بیمار به ای سی یو منتقل شود این مبلغ دو برابر خواهد شد. این هزینه هاست که باید صرف ساخت و آبادانی مملکت شود، اما ناگزیر به بخش درمان سرازیر شده است.

جنگجو با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، تصریح کرد: از مردم می خواهیم در این ایام پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، مراسم در فضای باز برگزار شود و افراد مسن در اجتماعات حضور پیدا نکنند و افرادی که دارو مصرف می کنند در معرض بیماری هستند.

رئیس مجمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه در مراسم محرم استفاده از تجهیزاتی مانند ماسک الزامی است، گفت: پذیرایی ها نباید به صورت سنتی باشد، از نظر شرعی و عرفی پذیرفته نیست که به عنوان نذر و پذیرایی یک عزادارِ امام حسین(ع) را به بیماری مبتلا کنیم و چه بسا منجر به فوت افراد شویم. پذیرایی ها باید بسته بندی شده و نذورات در قالب کمک مومنانه باشد.

وی افزود: کسانی که مسئول هیئات، مساجد و حسینیه ها هستند باید از سلامتشان مطمئن باشند. کسانی که به نوعی بیمار یا علائم بیماری دارند در عزاداری شرکت نکنند زیرا باعث تسریع چرخه انتقال خواهند شد.

جنگجو با تاکید بر اینکه مردم ماسک های خود را در محیط و معابر رها نکنند، گفت: رها کردن ماسک ها و ظروف پذیرایی در خیابان ها و معابر باعث تشدید بیماری خواهد شد.

انتهای پیام

 


10655829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است