اجتماعی 21:21 - 02 بهمن 1399

دستگاه قضا موانع انتقال آب به شاهرود را رفع کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه دیدار رئیس قوه قضائیه با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم در شهرستان شاهرود در این شهر ضمن بیان اینکه جنگ آینده بر سر آب است و باید سرمایه‌گذاری بهتر و توجه بیشتری نیز در این زمینه انجام شود، ابراز داشت: متأسفانه سالیان زیادی که در این شهرستان از ذخیره منابع آبی استفاده می‌شود که بی‌شک این منابع همیشگی نخواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه دو مشکل بزرگ در تأمین منابع آبی جدید برای این شهرستان وجود دارد که رفع آن به دستور رئیس قوه قضائیه امکان‌پذیر است، افزود: از ۱۲ سال پیش تاکنون بیش از ۳۲ میلیارد تومان از بیت‌المال به‌منظور تأمین آب از سرچشمه‌های قطری به شاهرود هزینه شد که عملیات اجرایی آن تا ۷۰۰ متری چشمه‌سارها رسیده است، اما اختلاف ایجادشده و رأی دادستان سبب شد تا مردم ما از این منبع عظیم و ارزشمند بی‌بهره باشند.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه متأسفانه مسئله اجرای فاضلاب شهرستان شاهرود نیز ۲۰ سال به طول انجامیده است، ابراز داشت: از قوه قضائیه درخواست داریم با رفع این مشکلات مذکور کمک بزرگ در راستای تأمین آب پایدار برای این شهرستان کنند.

امینی بابیان اینکه استقرار گمرک فعال در فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود بی‌تردید منافع آن علاوه بر مردم استان خواهد بود، تصریح کرد: این ظرفیت شامل حال بسیاری از کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان در صادرات محصولات تولیدی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، روسیه و غیره خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از اینکه فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای همچون قارچ در بهترین مناطق شهری رشد می‌کنند، افزود: به دلیل تمرکز دریافت‌های وجوه به حساب‌های متمرکز تهران متأسفانه عوائد آن شامل حال مردم استان و شهرستان نخواهد شد که امیدواریم تدبیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه بجای تمرکززدایی بیشتر تمرکزگرایی شده است و باید فکری به حال این مسئله کرد، افزود: طی چند سال گذشته، نهضت مصلا سازی در سطح کشور آغاز شد اما متأسفانه مدتی که این کار با کندی بسیار پیش می‌رود که برای کشور ما برازنده نیست که ساخت یک مصلا این‌چنین زمان‌بر و طولانی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی، اشتیاق مردم به برگزاری جلسه با رئیس قوه قضائیه بعد از کرونا در شاهرود و مسئله مبارزه با فساد از دیگر مواردی بود که در این نشست از سوی امام‌جمعه شاهرود مطرح شد.


10914908
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: روزانه ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تن پسماند عادی در پایتخت تولید می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن پلاستیک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری تهران از احداث آرامستان‌های جدید در شرق و غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵ نوع پسماند در قانون مدیریت پسماند تعریف شده که پسماند‌های صنعتی، ویژه و پزشکی نیازمند انجام اقدامات مضاعفی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب صحیح پرستاران، بسیار حائز اهمیت است چنانکه سازمان نظام‌پرستاری و شورای ملی سالمندان نیز بر این امر تاکید دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری تهران در برگزاری دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با دبیرخانه دائمی این جشنواره همکاری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، پایتخت از ابتدای سال تاکنون ۵ روز هوای پاک داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اختلاف یک میلیارد تومانی مرد دلال زمین و خودرو با مدیر شرکت آرایشی بهداشتی به جنایت ختم شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است