استانی 08:31 - 29 شهریور 1400
ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس والیبال گفت: نتایج ایران با عطایی عالی بود و قهرمانی در آسیا نشان داد که ایران هنوز قدرت اول والیبال آسیاست.

قوچان‌نژاد: تیم ملی والیبال باید با عطایی به مسیرش ادامه دهد

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در قاره آسیا اظهار کرد: به خاطر قهرمانی در آسیا نباید مدیران فدراسیون را به صورت احساسی نقد کنیم و مدعی شویم عملکرد مربی داخلی بسیار بهتر از افرادی مانند آلکنو بوده‌ است. برای پیشرفت والیبال ایران لازم است همه مسائل عادلانه بررسی شود. مربیان خارجی هر زمانی که به ایران آمدند، به شکلی شرایط والیبال ایران را تغییر دادند. این موضوع نافی کیفیت مربیان ایرانی نیست و موفقیت شاگردان عطایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم منافاتی با استفاده از مربیان خارجی ندارد.

وی افزود: مطمئنم که نتایج والیبال ایران بهتر خواهد شد. پیش از فینال جام ملت‌ها برخی مدعی بودند عیار ایران در بازی مقابل ژاپن مشخص می‌شود اما اینطور نیست. پیش‌بینی می‌کردم که ژاپن را شکست دهیم. البته کار دشواری هم بود که شاگردان عطایی از پس آن به خوبی برآمدند چون در ۲ بازی قبلی با ژاپن در لیگ ملت‌ها و المپیک ۲۰۲۰ شکست خورده‌ بودیم و ممکن بود که از نظر روانی شرایط خوبی نداشته باشیم. علم و توانمندی والیبال ایران به نقطه‌ای رسیده که در مقابل تمام تیم‌ها و در هر تورنمنتی حرف برای گفتن دارد.

کارشناس والیبال ایران بیان کرد: عطایی ثابت کرد که مربیان ایرانی بسیار توانمند هستند و می‌توان با آن‌ها در بازی‌های آینده حضور قدرتمندی داشت. برد مقابل ژاپن یک مرتبه دیگر ایران را به عنوان قدرت اول والیبال آسیا معرفی کرد.

قوچان‌نژاد با مقایسه عملکرد تیم آلکنو در المپیک و لیگ ملت‌ها با تیم عطایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا تصریح کرد: دشمن آلکنو زمان بود؛ زمان کم حضور او در ایران اجازه نداد این مربی مشهور برنامه‌هایش را در تیم ملی پیاده کند. اولا سطح مسابقات قهرمانی آسیا با رقابت‌های جهانی و المپیک تفاوت دارد؛ دوما مقایسه عملکرد آلکنو و عطایی اساسا اشتباه است. یکی از اقدامات خوب و ارزشمند آلکنو میدان دادن به بازیکنان جوان در لیگ ملت‌ها بود.

وی افزود: اگر آلکنو در ۲ سه بازی‌ آخر به یک ترکیب ثابت می‌رسید، شاید در المپیک می‌توانستیم شرایط بهتری را تجربه کنیم. در بازی با لهستان هم کمتر کسی تصور می‌کرد پیروز شویم. از طرف دیگر در بازی با کانادا قافیه را باختیم و از آن به بعد شرایط تیم بحرانی شد. در بازی با ژاپن محکوم به برد بودیم و همین موضوع باعث شد تا از نظر روانی عقب بیافتیم. کارنامه آلکنو مشخص و وی مربی بزرگی در جهان است ولی زمان به او اجازه نداد با والیبال ایران موفق باشد.

این کارشناس والیبال با بیان اینکه تیم ملی باید با عطایی به کار خود ادامه دهد، خاطرنشان کرد: معتقدم تیم ملی باید با عطایی به کار خود ادامه دهد. او باید تمرکز خود را فقط روی تیم ملی بگذارد و سایر رده‌های سنی را رها کند. در مجموع باید از همه توانایی و ظرفیت مربیان ایرانی استفاده کنیم.

انتهای پیام


11235748
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است