استانی 11:11 - 28 اردیبهشت 1401

التهاب بازار اردبیل فروکش کرد/عرضه روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تأمین روغن مورد نیاز در شهرهای مختلف و عرضه آن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای کمبودی در این حوزه نداریم و به وفور روغن و سایر مایحتاج ضروری مردم در فروشگاه‌ها تأمین و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی به ایجاد جو روانی کاذب در سطح عرضه و بازار برای مأیوس کردن مردم از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: عده‌ای نیز بر این مسائل حاشیه‌ای در فضای مجازی دامن زدند در حالی که در خود استان اردبیل از همان روزهای نخست با تشدید نظارت‌ها تأمین و تهیه اقلام ضروری به ویژه نان به شکل مناسب مدیریت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اقدام دولت را در مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن با هدف رفع بسیاری از کاستی‌ها در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: اجرای هر طرح اقتصادی با برخی پیامدها و عوارض مقطعی روبه‌روست که قطعاً با گذر از این شرایط ما آرامش را در بازار به ویژه عرضه ۹ قلم کالای اساسی شاهد خواهیم بود.

صادقی با بیان اینکه دولت برای محصولاتی همچون مرغ، تخم مرغ، روغن، لبنیات و همچنین نهاده‌های دامی قیمت مصوب را اعلام کرده است، افزود: در شرایط کنونی حتی پایین‌تر از نرخ مصوب اقلام ضروری مردم در بازار عرضه شده و از التهابات چند روز گذشته به دلیل برخی نارسایی‌ها کاسته شده و ما آرامش واقعی را در بازار شاهد هستیم.

وی در مورد همراهی و مساعدت بسیج اصناف و نیروهای فعال در حوزه نظارتی خاطرنشان کرد: در کنار نظارت‌های فیزیکی، سامانه پاسخگویی نیز به شکل دیجیتال و الکترونیکی راه‌اندازی شده تا امکان پاسخگویی به ۳۰ تماس همزمان فراهم آید که کاربران این سامانه از صبح تا شب در پاسخگویی آماده و مهیا هستند.

صادقی ثبت ۲۴ ساعت شکایات مردمی را در برخورد با اصناف متخلف یادآور شد و اضافه کرد: همکاران ما با ردیابی هوشمند به سرعت در صنف مورد نظر حاضر شده و رسیدگی به شکایت‌های مردمی را در اولویت قرار می‌دهند.

وی فعالیت ۱۱۰ اکیپ با همراهی ۳۵۰ نفر نیروی اتاق اصناف، بسیج، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات را یادآور شد و بیان کرد: تمام واحدهای صنفی نیز موظف شده‌اند موجودی خود را از طریق سامانه جامع تجارت ایران اعلام کنند که در این سامانه اطلاعات وارد شده مانع از برخی تخلفات و برخوردهای احتمالی پلیس اقتصادی خواهد شد.

صادقی نصب اتیکت را برای همه کالاهای عرضه شده در بازار ضروری اعلام کرد و ادامه داد: واحدهای صنفی در کالاهای با قیمت مصوب که از قبل خریداری کردند، می‌توانند با نرخ جدید آن را عرضه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای برقراری آرامش در بازار پخت و عرضه نان نیز تعطیلی و مرخصی ماهانه نانوایی‌ها به حالت تعلیق درآمده و برخی از نانوایی‌ها نیز پخت تا ساعت ۱۲ شب را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش سهمیه آرد برخی از نانوایی‌ها و تهیه و عرضه نان مورد نیاز سوپرمارکتی‌ها خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید و عرضه نان در سطح استان اردبیل وجود ندارد.


11565182
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است