استانی 11:23 - 06 مهر 1399
ایسنا/زنجان مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: به دنبال افزایش کتاب‌خانه‌های سیار هستیم.

حرکت کتاب‌رسان‌های سیار، راهی برای تحقق عدالت‌ اجتماعی

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با کتابخانه‌های سیار در استان زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های خدابنده، زنجان و ماه‌نشان وجود دارد.

وی افزود: کتابخانه‌های سیار به روستاهای کم‌جمعیت ولی مستعد مراجعه می‌کنند و در پایگاهی که در آن مناطق در نظر می‌گیرند کتاب‌ها را در اختیار اعضا قرار می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار، کتاب‌رسان‌های سیار هستند، تصریح کرد: کتابخانه‌های سیار، ماشین‌های مینی‌بوسی هستند که قفسه‌بندی شده و با حدود ۴ الی ۵ هزار جلد کتاب به ۷ یا ۸ روستا مراجعه می‌کنند.

نیک‌بخش ادامه داد: همه اقدامات کتابخانه‌ای به جز وجود قرائت‌خانه در این کتابخانه‌ها نیز ارائه می‌شود و از زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر ارائه خدمات در فضای مجازی، در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرآیند امانت‌دهی کتاب نیز انجام‌ می‌شود.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، عنوان کرد: استقبال خوبی از این کتابخانه‌ها صورت می‌گیرد و در پی افزایش تعداد این کتابخانه‌ها در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های سیار با هدف توسعه و ترویج کتابخوانی در مناطق محروم که از امکانات کم‌تری نیز برخوردارند و استانداردهای لازم را برای احداث ساختمان کتابخانه ندارند در جهت رعایت عدالت اجتماعی و بهره‌مندی همه افراد از کتاب کار می‌کنند.

انتهای پیام


10735891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است