بین‌الملل 06:28 - 29 خرداد 1400
روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، واشنگتن تصمیم گرفته ۸ سامانه دفاع موشکی پاتریوت را از کشورهایی از جمله عربستان، کویت، اردن و عراق خارج کند.

وال استریت ژورنال: آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های پاتریوت از خاورمیانه است

به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مذکور نوشت: دولت جو بایدن در اقدامی برای سازماندهی مجدد حضور نظامی خود در منطقه به منظور تمرکز نیروهای مسلح بر روی چالش‌های چین و روسیه تصمیم گرفته این سامانه‌های دفاع موشکی را از خاورمیانه خارج کند. 

این مقامات افزودند: پنتاگون حدود ۸ سامانه پاتریوت را از کشورهایی از جمله عراق، کویت، اردن و عربستان و نیز یک سامانه موشکی "تاد" را از عربستان خارج خواهد کرد و اسکادرانهای جنگی تعیین شده برای منطقه نیز کاهش می‌یابند.

این مقامات گفتند: این تصمیم شامل خروج صدها نظامی در واحدهایی است که از این سیستم‌ها استفاده یا از آن پشتیبانی می‌کنند.

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که ارتش آمریکا قصد دارد تا تابستان کاملاً از افغانستان خارج شود. همچنین ایالات متحده پاییز گذشته نیروهای خود را در عراق به نصف این تعداد یعنی ۲۵۰۰ تن کاهش داد و اعلام کرد نیروهای عراقی می‌توانند امنیت کشورشان را تامین کنند.

مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده توضیح دادند ، روند کاهش‌ نظامیان که قبلا گزارشی ازآن داده نشده بود، از اوایل ماه جاری میلادی آغاز شده است.

پیشتر در جریان تماس تلفنی در تاریخ ۲ ژوئن لوید آستین آمریکا، تغییرات را به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی اطلاع داده  و گفته بود بیشتر تجهیزات نظامی که خارج می‌شود از عربستان سعودی است.

ایالات متحده پس از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در ژانویه سال گذشته، سیستم‌های پاتریوت را به عراق منتقل کرد.

انتهای پیام


11112206
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ارائه گزارش‌های مستقل پیرامون رفع اتهام از آنروا، آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی از پایگاهی در نیوزیلند نانوماهواره خود را با هدف رصد شبه جزیره کره پرتاب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت‌کنندگان در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیت در سن‌پترزبورگ اعلام کرد: روسیه آماده همکاری نزدیک با همه شرکای ذی‌نفع در تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای در شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی ج...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه از دولت جو بایدن خواسته‌اند نیرو‌های پلیس فدرال را برای سرکوب دانشجویان اعزام کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر نخست‌وزیری جامائیکا از تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است