استانی 23:10 - 15 مرداد 1399
مدیرکل انتقال خون گیلان:
ایسنا/گیلان مدیرکل انتقال خون گیلان، ضرورت اهدای خون را همیشگی دانست و گفت: محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست و پلاکت طول عمر سه روزه و گلبول قرمز طول عمر ۳۵ روزه دارد.

محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست/ همواره به خون نیاز داریم

بابک پاکدل در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری فرهنگی اداره کل انتقال خون استان گیلان و بنیاد شهید، با اشاره به نقش مهم اهدای خون در بخش درمان، اظهار کرد: سازمان انتقال خون یکی از ارکان درمان است و بدون اهدای خون هیچ اتاق عملی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۹۱۷ بیمار تالاسمی و ۱۳۰۰ بیمار دیالیزی دارد، تصریح کرد: بیماران ترومایی و عمل های زایمان نیز نیازمند محصولات خونی هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان، از افزایش نیاز خونی در استان خبر داد و افزود: سال گذشته روزانه نیازمند ۲۵۰ کیسه خون بودیم و این میزان نیاز استان از آستارا تا چابکسر را تامین می کرد، اما امسال نیازمند روزانه ۳۰۰ کیسه خون هستیم تا دغدغه نداشته باشیم.

پاکدل، با اشاره به مسافرخیز بودن گیلان و وجود جمعیت شناور در ایام تعطیلات، خاطرنشان کرد: برخی مواقع بیماران تالاسمی استان نیازمند سه بار تزریق خون در ماه هستند؛ این در حالی است که محصولات خونی دارای تاریخ انقضاست و پلاکت طول عمر سه روزه و گلبول قرمز طول عمر ۳۵ روزه دارد.

وی ضرورت اهدای خون را همیشگی دانست و متذکر شد: سازمان انتقال خون یک سازمان استراتژیک و ذخیره خون یک ذخیره استراتژیک است و همواره به خون نیاز داریم و این نیاز با مشارکت آحاد جامعه تامین می شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان، جامعه هدف بنیاد شهید را ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ اهدای خون دانست و عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد از هر سه نفر یک نفر در زندگی خودش به تزریق خون نیاز پیدا می کند و لذا امیدواریم با استفاده از ظرفیت تبلیغی و ترویجی بنیاد شهید این نیاز مورد توجه جامعه قرار گیرد.

اهدای خون یک حرکت ایثارگرانه است

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز، اهدای خون را مصداق بارز ایثار اجتماعی دانست و اظهار کرد: ایثار اجتماعی در ادامه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه نجات جان انسان ها بسیار مورد تاکید آموزه های دینی است، افزود: فرهنگ ایثار و اجتماعی گره گشای مشکلات جامعه در مقاطع مختلف خواهد بود و امروز بنیاد شهید ایثار اجتماعی را در دستور کار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، ایثار اجتماعی را یک امر فداکارانه دانست و تصریح کرد: ایثار اجتماعی به معنی مقدم دانستن منافع دیگران بر منافع شخصی است و لذا اهدای خون منافع زیادی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

پاکاری ایام شیوع بیماری کرونا را تجلی ایثار اجتماعی دانست و اضافه کرد: هم در عرصه سلامت شاهد ایثار اجتماعی پزشکان و پرستاران بودیم و هم در عرصه معیشت ایثار اجتماعی را معنا کردیم. اکنون نیز باید کمک های مومنانه خود را به سمت اهدای خون ببریم.

وی با تاکید بر لزوم گفتمان سازی فرهنگ ایثار اجتماعی به ویژه در حوزه اهدای خون، یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با برخورداری از جامعه هدف ۱۲۰ هزار نفری ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ اهدای خون است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به برگزاری سالانه ۹۰۰ یادواره شهدا در استان، اظهار کرد: اهدای خون یک حرکت ایثارگرانه است و می توانیم در کنار یادواره های شهدا و برنامه های مجازی بنیاد شهید نسبت به فرهنگ سازی اهدای خون اقدام کنیم.

انتهای پیام


10654798
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است