استانی 19:30 - 29 مهر 1400
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در افزایش تاب‌‍آوری و نشاط اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارند.

هنرمندان در افزایش تاب‌‍آوری و نشاط اجتماعی جامعه نقش بسزایی دارند

 احمدحسین فتایی در آیین اختتامیه جشنواره استانی کمانچه نوازان لرستان ( تال ) ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: پشتیبانی و حمایت از تولیدات هنری یکی از مهمترین اهداف این جشنواره است که در قالب برگزاری نمایشگاه کمانچه‌های دست‌ساز هنرمندان استان و اجراهای موسیقی توسط راه یافته‌گان به بخش مسابقه جشنواره محقق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: حضور اساتید برجسته‌ای همچون استاد علی اکبر شکارچی، استاد فرج علیپور و استاد محمد باجلاوند در این جشنواره، فرصتی مغتنم است تا نوجوانان و جوانان شرکت کننده از تجربیات گران بهای آنان برای رشد و تعالی هنری و اخلاق خود بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به « نقش ویژه هنرمندان در افزایش تاب‌آوری و نشاط اجتماعی جامعه با ارائه اثر در قالب فضای مجازی » افزود: یکی از مهمترین محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، تعطیلی گسترده فعالیت‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری بود و این برنامه شروع رسمی فعالیت‌های ما در شرایط مساعد کرونایی است که در صورت تداوم، تا پایان سال شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خواهیم بود.

فتایی عنوان کرد: در ایامی که فعالیت‌های کرونایی بالاجبار تعطیل یا محدود بود، برنامه تقویت زیر ساخت‌های تخصصی فرهنگ و هنر استان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با حمایت‌های مسئولین استانی من‌جمله استانداری لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شاهد افتتاح و یا تعمیر و تجهیز بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و فرسوده استان بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: تقویت توان اقتصادی و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر یک اولویت اصلی برای مدیران این حوزه است که خوشبختانه در طی دو سال گذشته در استان رشد چشمگیری داشته و اتفاقات بسیار خوبی در زمینه اعطای تسهیلات تحفه،کارا، هنرکارت و بیمه و مستمری اعضای صندوق اعتباری هنر صورت گرفته است. 

دبیر جشنواره کمانچه‌نوازان  لرستان در بخش پایانی سخنان خود، کمک به توسعه و اشاعه هنر موسیقی و نوازندگی کمانچه را از اهداف پیش روی این جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از هنرجویان حاضر در این جشنواره می‌توانند با تمرین و ممارست در کنار استعداد ذاتی  و استفاده از ظرفیت اساتید برجسته این حوزه، به هنرمندانی مطرح و صاحب سبک مبدل شوند، اتفاقی که در جشنواره «تال» در دهه هشتاد روی داد و امروز بسیاری از هنرجویان حاضر در آن جشنواره به نوازندگانی چیره دست و مدرسانی با دانش مبدل شده‌اند.

انتهای پیام


11282799
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است