گوناگون 11:25 - 07 مرداد 1400
خبرگزاری ایسنا صد درصد ایرانی؟
در فصل آینده خبری از شیخ و میلیچ نخواهد بود. این در حالی است که قانون منع جذب بازیکن خارجی هنوز به‌ طور رسمی لغو نشده و بعضا گفته می‌شود این قانون برای باشگاه‌های بدهکار همچون پرسپولیس و استقلال پابرجا خواهد ماند. اگر این اتفاق رخ بدهد در لیگ بیست‌ویک، طی اتفاقی بسیار نادر در سال‌های اخیر، یک استقلال صد درصد ایرانی خواهیم داشت.

صد درصد ایرانی؟

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «شایعه‌ای که از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسید سرانجام تایید شد. احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال، به‌صراحت اعلام کرده فرهاد مجیدی برای فصل آینده نظری روی حفظ شیخ دیاباته و هروویه میلیچ ندارد و طبیعتا قرارداد آنها تمدید نخواهد شد. هر دو بازیکن فصل گذشته جزو خوب‌های استقلال بودند اما امسال نتوانستند چندان در خدمت تیم باشند و توقعات را برآورده کنند. آمار گلزنی شیخ دیاباته به‌شدت افت کرد و او که پارسال با ۱۵ گل زده فاتح کفش طلا شده بود، در لیگ بیستم فقط دو بار موفق به گلزنی شد. وضعیت هروویه میلیچ هم به همین شکل بود. مدافع - هافبک کروات هم مثل همبازی مالیایی‌اش چندان در خدمت تیم نبود. او چند بار در کوران مسابقات راهی کشورش شد و هفته‌های طولانی، حساس‌ترین مسابقات استقلال را از دست داد. حتی به دفعات شایعه فسخ قرارداد میلیچ هم به گوش رسید. اگرچه نهایتا این اتفاق رخ نداد اما او در عمل کمکی به استقلال نکرد.

در این شرایط طبیعی بود که باشگاه برای تمدید قرارداد با این بازیکنان بیشتر تعمق کند. در این شرایط بغرنج اقتصادی نگه‌داشتن هر یک بازیکن اضافه کلی مخارج به تیم تحمیل می‌کند؛ مخصوصا شیخ دیاباته و میلیچ که هر دو خارجی هستند و به دلار دستمزد می‌گیرند. با قیمت امروز دلار شاید این دو بازیکن هزینه‌ای ۲۰ میلیاردی روی دست استقلال گذاشته باشند، تازه معلوم نیست فردا ارز با چه قیمتی معامله خواهد شد. به این ترتیب در فصل آینده خبری از شیخ و میلیچ نخواهد بود. این در حالی است که قانون منع جذب بازیکن خارجی هنوز به‌ طور رسمی لغو نشده و بعضا گفته می‌شود این قانون برای باشگاه‌های بدهکار همچون پرسپولیس و استقلال پابرجا خواهد ماند. اگر این اتفاق رخ بدهد در لیگ بیست‌ویک، طی اتفاقی بسیار نادر در سال‌های اخیر، یک استقلال صد درصد ایرانی خواهیم داشت.

در تاریخ باشگاه استقلال تاکنون ۴۷ بازیکن خارجی پیراهن این تیم را پوشیده‌اند و مخصوصا با حرفه‌ای‌شدن فوتبال ایران، در لیگ برتر تقریبا هر فصل شاهد حضور نفرات غیر ایرانی در ترکیب این تیم بوده‌ایم. همین شیخ دیاباته که حالا در لیست مازاد قرار گرفته با ۲۷ گل بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال به شمار می‌آید. بعد از او هم مامه تیام با ۱۲ گل قرار دارد. رکورددار بیشترین بازی برای استقلال بین خارجی‌ها، جی‌لوید ساموئل است که ۹۲ بار برای این تیم به میدان رفته. بعد از او هم فابیو جانواریو با حضور در ۷۸ بازی در رتبه دوم قرار گرفته است. حالا اما شاید برای فصل جدید خبری از بازیکن خارجی در استقلال نباشد. پرسپولیس هم در حال حاضر فقط بوژیدار رادوشوویچ را دارد که او نیز در پی بدقولی‌های باشگاه بارها تا مرحله فسخ قرارداد پیش رفته است.»

انتهای پیام


11166631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است