استانی 19:43 - 28 خرداد 1400

روز جمعه بیدار بودیم تا ایران را مانند حاج قاسم از ما نگیرند

خبرگزاری مهر - گرو، استان‌ها: قطار انتخابات ۱۴۰۰ به ایستگاه آخر رسید اما سرآغاز پیروزی ملت ایران با حضور در انتخابات رقم خورد. پیروزی که از جنس هم صدا شدن با عقاید و سلیقه‌های مختلف برای سربلندی ایران است. این هم صدا شدن نمایش روح مشارکت‌جویی در اداره میهن، نمایش ارادت و عشق به خاک پاک ایران و تأثیر مثبت در آینده و سازندگی یار و دیارمان است تا وحدت و همبستگی را به منصه ظهور برساند. ثانیه به ثانیه روز جمعه ۲۸ خرداد فرصتی برای مردم رقم خورد که نقش خود را در جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسانند و از آن برای چشم روشنی نظام و رهبر انقلاب اسلامی نام ببرند. حس تأثیرگذاری در سرنوشت کشور برای همه اقشار جامعه شیرین بود و همه با حس غرور و افتخار از آرا و مهرهای نقش بسته در شناسنامه خود با یک عکس سلفی آن را در فضای مجازی و با هشتگ «کار درست» به اشتراک می‌گذاشتند.

روز جمعه بیدار بودیم تا ایران را مانند حاج قاسم از ما نگیرند

در میدان با ادامه راه حاج قاسم

اما در این میان حال و هوای متفاوت رأی اولی‌ها در صف‌های طولانی بیشتر به چشم می‌خورد که شور انتخاباتی در چشمان آنها موج میزد. هریک از آنها با عقیده‌ای پا به میدان گذاشته بود که یکی برای اصلاح کشور و اقتصاد و دیگری به عشق شهید حاج قاسم سلیمانی آمده بود که می‌دانستند با رأی ندادن مشکلی حل نخواهد شد بلکه دخالت بیگانگان بیش از گذشته می‌شود. برای رأی اول خود ذوق بسیاری نشان می‌داد که می‌تواند در تعیین سرنوشت کشور دخالت داشته باشد و می‌گفت: راه تغییر و اعلام نارضایتی به وضع موجود رأی دادن است. به قول بعضی از بزرگان شاید برخی از افراد در ظاهر و پوشش آنها نقصی وجود دارد اما برای میهن و کشور خود سهمی قائل بودند که خود را سراسیمه برای دادن رأی به مراکز اخذ رأی می‌رسانند.

بیداری در جمعه‌ای دیگر

نقاط مهم و گردشگر پذیر استان اصفهان از جمله پرجمعیت‌ترین مراکز در اخذ رأی به شمار می‌آمدند که تا چشم می‌چرخاندی صفی از مردم را با اختلاف سنی‌های متفاوت مشاهده می‌کردی و هر خانواده‌ای با فرزند خود برای آینده این کشور قدم در این مسیر گذاشته بود و تا سرنوشت فرزندان خود را به دست کسان دیگری نسپارند. خردسالان نگاه خود را با اطمینان خاطر به دستان بزرگترهای خود گره زده بودند تا وضعیت آینده ایران را به همه مردم گوشزد کنند و یادآور شوند که ایران از آن فرزندان این مرز بوم است. با جویا شدن از پدر و مادرها برای چرایی شرکت در انتخابات به خوبی این مسئله را حس می‌کردی که برای آینده فرزندان خود نگران هستند و رأی دادن را مسئولیتی در قبال آنها می‌دانستند.

در این میان اما یکی از تأثیرگذارترین جملاتی که برای علت مشارکت از مردم شنیده شد، این بود که «جمعه ۱۳ دی ماه خواب بودیم و حاج قاسم را از ما گرفتند و این جمعه را بیدار باشیم تا ایران را از ما نگیرند» و این جمله با تشویق همه حضار در پای صندوق رأی مواجه شد.

روز جمعه بیدار بودیم تا ایران را مانند حاج قاسم از ما نگیرند

کشاورزان حجت را با رأی دادن تمام کردند

با توجه به آمارهای اعلام شده در استان اصفهان و شهرستان‌هایی که پتانسیل قومیتی نیز دارند، استقبال مردم به خوبی شکل گرفته است. مردم و به ویژه کشاورزان شرق اصفهان نیز با وجودی که مدت‌هاست از بی‌آبی و خشکی زاینده‌رود در مضیقه به سر می‌برند، اما میدان را خالی نکردند و نماینده آنها با بیان اینکه به مقدسات و نظام پایبند هستند، گفت: «با رأی خود به رئیس جمهور آینده می‌خواهیم این شرایط را تغییر دهیم که برای رسیدگی به تالاب گاوخونی و زاینده رود حجت تمام شود و با رونق کشاورزی و بهره برداری از ظرفیت‌های استان اصفهان چرخ اقتصاد نیز به حرکت درآید.»

جشن انقلاب

جشن انقلاب در نصف جهان ادامه دارد و مردم شهیدپرور اصفهان بار دیگر با حضور خود در عرصه انتخابات حماسه‌آفرینی کردند. تمام مراکز اخذ رأی نیز تا پایان ساعات رأی‌گیری پذیرای حضور شهروندان اصفهانی بود و تعجیل در این امر در ساعات پایانی بیشتر دیده می‌شد که پیر و جوان با عقاید و ظواهر متفاوت با حضور گسترده خود به پای صندوق‌ها آمدند تا برگ دیگری از دفتر حماسه‌آفرینی در صحنه صیانت از جمهوریت را به رخ جهانیان بکشانند. مسئولان عالی رتبه استان نیز در ساعات اولیه با حضور پای صندوق‌های رأی ابراز امیدواری کردند که انتخابات پربرکتی رقم بخورد و به سبب آن شرایط مردم بهبود یابد. جشن انقلاب


11111718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است