استانی 22:45 - 25 خرداد 1400

بخش عمده خطوط آبرسانی استان بوشهر فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری عصر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در حوزه آب و فاضلاب با اشاره به کاهش بارش‌ها اظهار داشت: مدیریت صحیح منابع آبی در این شرایط از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به مشکلات متعدد مردم در نقاط مختلف استان بوشهر در زمینه آب شرب اشاره کرد و ادامه داد: طرح‌ها و برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت آب شرب مردم صورت گرفته ولی هنوز مشکلات زیادی را شاهد هستیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با مردم صادق باشیم، اضافه کرد: وقتی نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم باید صادقانه با مردم صحبت کنیم و توضیح دهیم.

وی به فرسودگی خطوط آبرسانی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم نوسازی این خطوط تصریح کرد: بخشی از نیاز مردم روستاها برای دامداری و زراعت را می‌توان با احداث چاه یا صدور مجوز موقت برای بهره برداری از چاه‌های موجود برطرف کرد.

جمیری از تصویب بودجه مناسب در مجلس برای حوزه آبرسانی استان خبر داد و بیان کرد: اگر مجموعه وزارت نیرو تلاش کنند این اعتبارات تخصیص داده شود بسیاری از مشکلات در اتمام پروژه‌های آبرسانی و نوسازی شبکه آبرسانی برطرف می‌شود.

وی افزود: در صورتی که پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر به موقع وارد مدار می‌شد تابستان امسال مردم بوشهر مشکل کم آبی نداشتند، با این وجود بخشی از ظرفیت‌های این پروژه تا پایان تابستان فعال خواهد شد تا بخشی از مشکلات برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: برای تأمین آب شرب شهرها و روستاهای دیلم و بندر امام حسن از طریق شرکت نفت بهرگان مشکلاتی وجود داشت که در نشست با وزیر نیرو و معاون وزیر نفت این موضوع را پیگیری کردیم و مشکل مرتفع شده است.

جمیری اظهار داشت: این مورد التیام مقطعی درد مردم دیلم است و باید با برنامه ریزی، آینده نگری و انجام کارهای اساسی این مشکل به صورت دائمی برطرف شود.

وی گفت: مشکل عمده آبرسانی به بندر دیلم و بندر امام حسن جابجایی انشعاب این شهرستان از خط کوثر و نیاز به احداث خط انتقال ۱۱ کیلومتری است که فقط سه کیلومتر آن اجرا شده و باید با تأمین اعتبار مناسب ۸ کیلومتر باقیمانده این پروژه به سرعت اجرایی شود.


11107150
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است