بین‌الملل 17:12 - 24 مرداد 1401
منابع خبری از ورود شناورهای چین به آب‌های ژاپن و هشدار کشتی‌های ژاپن به شناورهای چینی خبر دادند.

هشدار گارد ساحلی ژاپن به شناورهای چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از ورود دو فروند شناور جنگی ارتش چین به آب‌های ژاپن خبر دادند.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز» دو فروند شناور گارد ساحلی چین روز یکشنبه وارد آب‌های ژاپن در اطراف جزایر «سنکاکو» در استان اوکیناوا شدند.

به گفته ستاد منطقه‌ای یازدهم گارد ساحلی ژاپن مستقر در «ناها» پایتخت «اوکیناوا»، دو شناور جنگی چینی از جنوب غربی جزیره اوتسوری وارد آب‌های ژاپن شدند.

به ادعای این روزنامه، این هفدهمین نفوذ کشتی‌های جنگی چین به آب‌های ژاپن در اطراف زنجیره سنکاکو در سال جاری بود. این جزای تحت مدیریت ژاپن است، اما چین نیز ادعای مالکیت بر آن دارد و آن را «دیائوا» می‌نامد.

وبگاه «نیپون» نیز نوشت، در حالی که کشتی‌های د چین در حال حرکت برای نزدیک شدن به یک قایق ماهیگیری ژاپنی بودند، یک کشتی گشتی گارد ساحلی ژاپن امنیت قایق ماهیگیری را تامین کرد و به کشتی‌های چینی هشدار داد که آب های ژاپن را ترک کنند.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای در چین از قبیل شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» خبر دادند، سفیر پکن در توکیو از ژاپن خواست که درباره مسائل مرتبط با تایوان، به ساز آمریکا نرقصد. کونگ شوآن‌یو به ژاپن هشدار داد که در امور داخلی چین دخالت نکند.

به گفته سفیر چین در ژاپن، هدف از اقدامات پکن در قبال تایوان مقابله با اقدامات تحریک آمیز سیاسی آمریکا و نیروهای جدایی طلب تایوانی است و این موضوع ارتباطی با ژاپن ندارد.

کونگ شوآن‌یو همچنین به ژاپن هشدار داد، رقصیدن به ساز آمریکا درباره مسائل تایوان، تخلف بزرگ از اصل «چین واحد» خواهد بود؛ اصلی که پایه و اساس روابط دو کشور است.

به گفته این دیپلمات ارشد چینی، ژاپن باید دست از تحریک رقابت و تشدید تنش‌ در منطقه بردارد قبل از آنکه بسیار دیر شود.

انتهای پیام/م


11655418
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت آمریکا در یک اقدام نمایشی جدید، نماینده‌ای ویژه در امور نوار غزه و همچنین مسائل انسان‌دوستانه در غرب آسیا تعیین کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خزانه‌داری آمریکا چند فرد و نهاد را به بهانه تسهیل و حمایت مالی از فروش پهپاد‌های ایرانی تحریم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروهی متشکل از ۱۸ کشور از حماس خواستند که توافق آتش‌بس روی میز را بپذیرد و اسرای صهیونیست را آزاد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پادشاه انگلیس روز پنجشنبه طرح پرحاشیه و جنجالی دولت «ریشی سوناک» درباره اخراج پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را امضاء کرد تا به قانون تبدیل شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا در تمام جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از محاصره و گرسنگی گرفته تا کشتار، ویرانی و نسل‌کشی شریک است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است