علمی فناوری 16:58 - 30 دی 1399
دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌کند؛
سومین همایش ملی دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، اول و دوم بهمن‌ماه سال جاری،‌ برگزار خواهد شد.

همایش ملی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان

به گزارش ایسنا، سومین همایش ملی دوسالانه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، اول و دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

اولین دوره این همایش در سال ۱۳۹۵ با محوریت واکاوی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان و همایش دوم در سال ۱۳۹۷ با محوریت استانداردسازی مواد آموزشی برگزار شده بود. اینک سومین دوره این همایش با محوریت آموزش ادبیات، تاریخ و فرهنگ به غیرفارسی‌زبانان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

این همایش شامل شش نشست با عناوین «نقد و بررسی منابع آموزشی»، «ایران‌شناسی»، «جایگاه فرهنگ در آموزش زبان فارسی»، «دستور آموزشی»، «محتوای چندرسانه‌ای در آموزش و مطالعات زبان فارسی»، «گسترش زبان فارسی در جهان؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها» است.

در این نشست‌ها، سخنرانان نتیجه مطالعات و پژوهش‌های خود در زمینه‌های مختلف را به صورت سخنرانی ارائه می‌کنند. علاوه بر آن، یک نشست به گفت‌وگو درباره‌ی «آموزش زبان فارسی؛ مجالی برای ترویج فرهنگ و تاریخ ایران» با حضور استادانی از دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و بخش شرق‌شناسی دانشگاه گرجستان اختصاص دارد. مقالات برگزیده‌ی این همایش، در مجله‌ی تاریخ ادبیات (ویژه‌نامه‌ی همایش) منتشر خواهد شد.

این همایش توسط مرکز بین‌المللی آزفا با همیاری معاونت پژوهشی دانشکده‌ی ادبیات و معاونت پژوهشی دانشگاه شهیدبهشتی و وبینار بهشتی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 محورهای این همایش شامل: نقش ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران در گسترش آموزش زبان فارسی، تاریخ آموزش زبان فارسی در داخل و خارج از مرزهای ایران، نقش سایر کشورهای فارسی زبان در اشاعه زبان فارسی در گذشته و امروز، بررسی فعالیت نهادهای آموزش زبان فارسی در خارج از ایران، خدمات ایرانشناسان غیرایرانی به زبان فارسی، بررسی و نقد و استانداردسازی منابع آموزش زبان فارسی، تدوین منابع آموزش زبان فارسی با محوریت اهداف ویژه (ادبیات؛ تاریخ فرهنگ و ایران شناسی)، روش ها و نظریه های آموزش زبان فارسی و راهکارهای بومی سازی آنها، اصول و مبانی سطح بندی محتوای آموزشی، روش های آزمون سازی، تهیه محتوای چند رسانه ای در آموزش زبان فارسی، آموزش زبان فارسی در بسترهای مجازی و مبتنی بر وب (باتوجه به بحران های کنونی) و رابطه آموزش زبان فارسی و سایر مطالعات میان رشته‌ای است.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برای ورود به جلسه‌ی هر سخنرانی، در زمان مقرر از طریق لینک به آدرس اینترنتی https://sbu.ac.ir/webinar قابل دسترسی است.

انتهای پیام


10911345
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش از دادن امتیاز ویژه به دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نوشیدنی‌های دارای فیبر می‌توانند میان وعده خوبی برای کودکان باشند و مایعات بدن آنها را تامین کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است