استانی 14:42 - 25 شهریور 1400
فرماندار کلات مطرح کرد
ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کلات از پیشرفت خوب واکسیناسیون در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از دو هفته قبل در شهرستان آغاز شده‌ و در حال حاضر، رتبه اول تعداد تزریق واکسن در بین افراد بالای ۱۸ سال استان را داریم.

کلات رتبه اول خراسان رضوی در واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال

مهدی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: درخواست واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال از سوی ستاد مقابله با کرونا شهرستان مطرح شده و با موافقت ستاد کرونای استان با این درخواست و مساعدت خوب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسیناسیون این رده سنی از دو هفته قبل در شهرستان آغاز شده‌ است.

ناصری اظهار کرد: شهرستان مرزی کلات به لحاظ پراکندگی، گستردگی و صعب‌العبور بودن اکثر مناطق ، شرایط خاص و ویژه‌ای دارد اما شرایط برای واکسیناسیون در همه مناطق فراهم است و تیم‌هایی از بهداشت و درمان برای واکسیناسیون به روستاها و مناطق عشایری اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه واکسن هیچ گونه کمبودی نداریم، افزود: استقبال مردم از واکسیناسیون خوب بوده اما هنوز به آمار صد در صدی نرسیده‌ایم و عده‌ای از افراد هنوز برای واکسن مراجعه نکرده‌اند که امیدواریم با توجه به اینکه در حال حاضر امکان واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال نیز در شهرستان فراهم شده‌است، قدر این فرصت و ظرفیت خوب را بدانند و هر چه سریع‌تر برای واکسن مراجعه کنند تا با تزریق همگانی شرایط ایمن‌تری در شهرستان برای مواجهه و مقابله با پیک‌های احتمالی آینده فراهم شود.

ناصری خاطر نشان کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در لاین، کلات و زاوین همچنان فعال است و علاوه بر این مراکز، تیم‌هایی توسط بهداشت و درمان مهیا شده و برای انجام واکسیناسیون به روستاها اعزام می‌شوند.

آمار مبتلایان و فوتی‌های شهرستان در پیک پنجم، نسبت به پیک‌های قبلی، افزایش بسیار چشمگیری داشت

وی در رابطه با وضعیت کنونی شهرستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا گفت: با عبور از پیک پنجم، آمار مبتلایان و فوتی‌ها در شهرستان در حال حاضر کاهشی شده‌ است و بیماران بستری به زیر ۱۰ نفر رسیده‌اند و در آخرین به‌روز رسانی سامانه ماسک شهرستان کلات از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته‌ است.

ناصری تصریح کرد: در پیک پنجم کرونا آمار مبتلایان و فوتی‌های شهرستان نسبت به پیک‌های قبلی، افزایش بسیار چشمگیری داشت و با توجه به اینکه بیمارستان شهرستان کلات فاقد تخت‌های آی.سی.یو است مجبور بودیم در شرایط اضطراری، تعدادی از بیماران را به مشهد اعزام کنیم، البته با توجه به اینکه تعداد بیماران در مشهد نیز بسیار بالا بود سعی می‌کردیم زیاد به مرکز استان فشار نیاوریم و تا جایی که امکان داشت در خود شهرستان به بیماران خدمات لازم ارائه می‌شد.

فرماندار کلات تأکید کرد: درست است که پیک پنجم را پشت سر گذاشته‌ایم اما از هم‌استانی‌های عزیز و به خصوص مشهدی‌ها تقاضا داریم که تا فروکش کردن کامل کرونا، در ایام تعطیل و به خصوص در روزهای پایانی هفته از سفر به شهرستان کلات جدا خودداری کنند تا انشاءا...در اوضاع و احوال بهتری بتوانیم پذیرای گردشگران در شهرستان و مناطق ییلاقی شهرستان باشیم.

گفتنی است بنا بر اعلام روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات در تاریخ ۲۴ شهریور ماه، از آغاز واکسیناسیون تا کنون درصد واکسیناسیون افراد بالای ۴۰ سال ۷۲.۱۲ درصد و درصد پوشش واکسیناسیون در رده سنی ۳۰ سال به بالا ۶۴.۶۲ درصد گزارش شده‌ است همچنین تاکنون ۵۵.۲۴ درصد افراد بالای ۱۸ سال نیز در شهرستان کلات واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام


11231266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است