بین‌الملل 11:58 - 09 مهر 1399
هند یک فروند هواپیمای "دورنیر" به نیروی دفاع ملی مالدیو داد که نقش مهمی را در عملیات تجسس و نجات و همچنین نظارت دریایی برای مالدیوی‌ها در جزایر مرجانی شمالی ایفا خواهد کرد.

در بحبوحه کشمکش با چین، هند هواپیمای شناسایی به مالدیو داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلبان‌ها، ناظران و پرسنل فنی مالدیوی از ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در حال آموزش دیدن برای کار کردن با این هواپیما بوده‌اند.

نیروی دفاع ملی مالدیو در بیانیه‌ای گفت:‌ در پی حملات تروریستی در جزایر " ماهیبادهو" و "لامو"، از این هواپیمای "دورنیر" برای بخش مبارزه با تروریسم نیز استفاده خواهد شد. ماهیت منزوی و پراکنده جزایر و تفرجگاه‌ها تنها از طریق هواپیمایی که از نظر فنی توانمند است، قابل محافظت است.

این هواپیما توسط کمپانی هندی "هیندوستان آیروناتیکس" ساخته شد. هواپیمای "دورنیر دو ۲۲۸" به یک رادار تجسسی ۳۶۰ درجه، یک سیستم مادون قرمز پیشرفته، ارتباط ماهواره‌ای، یک سیستم جلوگیری از برخورد ترافیک هوایی، یک سیستم هشدار پیشرفته مجاورت با زمین و دیگر سنسورهای متداول مجهز است.

این تحول یک روز پس از آغاز فعالیت خدمات حمل و نقل کشتی مالدیو-هند صورت گرفت. هند و چین درخصوص کشور جزیره‌ای مالدیو درگیر یک کشمکش استراتژیک شده‌اند، چرا که مالدیو در نزدیکی مسیرهای اصلی حمل ‌و نقل منطقه‌ای قرار دارد و همین امر این کشور را به یک محل استقرار مهم در اقیانوس هند تبدیل می‌کند.

در دوران رئیس جمهوری کنونی مالدیو، هند با موفقیت توانسته اوضاع را به نفع خود کند، در حالی که در دوران حکومت پنج ساله عبدالله یمین، رئیس جمهوری سابق مالدیو که در سال ۲۰۱۸ میلادی پایان یافت، اوضاع کاملا به نفع چین بود.           

انتهای پیام


10741630
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دوبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی جدید خود خواستار ادامه حمایت از مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان دائم آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» لوفت‌هانزا می‌گوید تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه تمامی پرواز‌های خود به تهران و بیروت را لغو کرده و از حریم هوایی ایران نیز استفاده نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار و عکاس فلسطینی به دلیل تصویری که پاییز امسال از یک زن سوگوار در نوار غزه ثبت کرده بود، برنده معتبرترین مسابقه عکاسی خبری شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان ارتش صهیونیستی به سربازان خود قول داد که به رفح حمله کرده و همان جنایاتی که در بیمارستان الشفاء مرتکب شدند، در آنجا هم انجام دهند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است