سیاسی 16:01 - 01 بهمن 1399
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره با حضور روز گذشته محمد جواد ظریف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و برخی مطالبی که در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: متاسفانه دیروز با ادبیاتی نامناسب، اتهام های بی‌پایه‌ای به وزیر و وزارت خارجه زده شد.

واکنش خطیب زاده به اتفاقات دیروز مجلس، پیشنهاد قالیباف و تیتر یک روزنامه

سعید خطیب زاده، در روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسنا، در پاسخ به سوالی در مورد اتفاقات روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی و اظهار ات یکی از نمایندگان مجلس و همچنین ارائه دو کارت زرد از سوی نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه تصریح کرد: اتفاق روز گذشته در مجلس و اظهارات آن‌نماینده محترم، اتفاقات تلخی بود.

دیروز با ادبیاتی نامناسب در مجلس، اتهام‌های بی‌پایه‌ای به آقای ظریف زده شد

وی با بیان اینکه مجلس عصاره فضائل ملت است، گفت: انتظار از نمایندگان محترم مجلس همانند همیشه بهره بردن از ادبیات و لحن متناسب با این جایگاه است. متاسفانه دیروز با ادبیاتی نامناسب، اتهام‌های بیپایه‌ای به وزیر و وزارت خارجه زده شد.

خطیب زاده با بیان اینکه پرسیدن سوال و فراخواندن وزیر به مجلس حق نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: کارکرد سوال از وزرا در آیین‌نامه مجلس روشن است ولی اتهامات و مسائلی که روز گذشته توسط نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، ضمن آنکه واقعیت نداشت از چارچوب و کارویژه مشخص شده در سوال نمایندگان نیز خارج بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان با انتقاد از دوگانه سازی مذاکره و مقاومت از سوی اقلیتی تاکید کرد: وزارت خارجه در راستای انجام مسوولیتهای خود همواره در جهت دفاع از منافع و مصالح کشور عمل کرده است و اجرا کننده سیاستهای نظام بوده است.

کشور همزمان به دوبال مذاکره و مقاومت نیازمند است

 این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه کشور همزمان به دوبال مذاکره و مقاومت نیازمند است تصریح کرد: مذاکره در هیچ برههای و در هیچ نگاهی به معنای تسلیم نیست و کسانی که در مقام مذاکره کننده قرار می گیرند در راستای دفاع از منافع کشور عمل می کنند و از حقوق کشور در عرصه بین المللی دفاع و صیانت می کنند.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: در موضوع برجام نظام تصمیم گرفت که دو بال مقاومت ملی و تعامل و مذاکره در کنار هم قرار بگیرد تا بحران ساختگی هستهای کشور حل و فصل شود و یکی از بزرگترین دستاوردها برای کشور حاصل شد و قطعا تاریخ در آینده در مورد این دستاورد و اتفاقاتی که در این زمینه رخ داد قضاوت می کند.

 واکنش وزارت خارجه به پیشنهاد رییس مجلس

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد پیشنهاد مطرح شده از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه نام وزارت خارجه به "وزارت خارجه و تجارت بین المللی'' تغییر پیدا کند گفت: این پیشنهاد موافقین و مخالفین خود را دارد. این پیشنهاد برای اینکه نتیجه عملی داشته باشد نیازمند آن است که در ساختار وزارت خارجه و ساختار برخی دیگر از وزارتخانه ها و دستگاه های اقتصادی تغییراتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ایجاد چنین تغییری مستلزم ارائه اختیارات بیشتر و تغییرات ساختاری است، گفت: در برخی از کشورها مثل کانادا چنین روندی حاکم است ولی همانطور که گفتم تحقق این موضوع در کشور ما نیازمند ایجاد تغییرات قابل توجهی است و احتیاج به بازنگری در اختیارات و مسولیت ها وجود دارد در صورتیکه بخواهیم این تغییر نام از صرف یک تغییر نام فراتر رفته و شاهد تغییر رویکرد باشیم.

قالوا سلاما

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پاسخ وزارت خارجه به تیتر امروز صبح یکی از روزنامه ها با عنوان  "ظریف ترامپید " هم با اشاره به آیه ۶۳ سوره فرقان (وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا﴾ گفت: قالوا سلاما.

خطیب زاده گفت: البته باید از اهالی رسانه پرسید و آنها بهترین افرادی هستند که بگویند این چه سبک روزنامه نگاری است که از چنین ادبیات سخیف و مهملی در آن استفاده شده است‌ و آیا حتی پایین‌ترین استاندارهای رسانهای در این تیتر هتاکانه رعایت شده است؟

وی افزود: بسیاری از اهالی رسانه از امروز صبح با من تماس گرفتهاند و ابراز ناراحتی می‌کنند و از این سبک سوءاستفاده از رسانه به لمپنیسم یاد می‌کنند.



این دیپلمات ارشد کشورمان در انتها گفت: قلم جایگاه سوگند پروردگار است که متاسفانه برخی اینچنین در خدمت مقاصد دون سیاسی خود استفاده میکنند. این اقدامات تفرقه افکنانه و وحدت شکنانه است.

انتهای پیام


10913189
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است