سیاسی 20:10 - 18 اردیبهشت 1400
به مناسبت روز جهانی قدس، نشست تخصصی با عنوان " قدس و آینده فلسطین " از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، روز شنبه 18 اردیبهشت ماه در فضای مجازی با حضور جمعی از محققان و علاقه مندان ژاپنی برگزار شد.

نشست" قدس و آینده فلسطین" در ژاپن برگزار شد

به گزارش ایسنا، به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در ژاپن، در این برنامه و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص معرفی فعالیت ها، اقدامات، منشورات و کتب رایزنی فرهنگی و ...، سفیر ایران در ژاپن ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی برای برگزاری این ویژه برنامه، مسأله‌ فلسطین را قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین بحران جهانی در بیش از هفت دهه‌ گذشته دانست و اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار و آواره نمودن فلسطینیان از سال ۱۹۴۸ را عامل اصلی این بحران معرفی نمود.

رحمانی موحد افزود: هر نوع معامله سیاسی و سازش برای ایجاد انحراف در سرنوشت مردم مظلوم فلسطین و حمایت آشکار از رژیم آلوده و غاصب صهیونیستی مردود بوده و خیانت به آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف می باشد.

در بخش دیگری از این نشست تخصصی ولید علی صیام سفیر فلسطین در ژاپن هم گفت: جمعه آخرین روز ماه مبارک رمضان روز تجدید حقیقت است و مسئله فلسطین حقیقت دین و تاریخ اسلام بوده و خواهد بود. امسال هفتاد و سومین سال از روز نکبت است که اسرائیلی ها، فلسطین را اشغال کردند و مدعی هستند 2500 سال پیش در قدس زندگی می کردند و به دلیل ظلمی که به آنان شد مجبور به ترک سرزمین های خود شدند اما باید گفت که تاریخ قدس و مردم آن به بیش از 10 هزار سال قبل باز می گردد.

وی افزود: قدس در طول تاریخ به دلیل ویژگی های ژئوپلیتیکی که دارد و میان آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته و همچنین به دلیل حضور ادیان مختلف، مورد طمع بسیاری از قدرت های جهان بوده و در طول تاریخ، قدس مورد تهاجم و ظلم قرار گرفت ولی مردم مقاومت کردند و آنچه ماند قدس و مردم آن بود.

سفیر فلسطین در ژاپن تاکید کرد: اسرائیل 7500 سال قبل از آن حکومت ادعایی 2500 ساله را در نظر نمی گیرد و بر اساس ادعایی 2500 ساله و دین یهود، سعی می کنند تا حضور خود در قدس را برای مردم جهان درست جلوه کنند و با تخریب آثار مذهبی و فرهنگی عرب برای از بین بردن تاریخ فعالیت می کنند، زمین ها را می دزدند و مکان های دینی را از بین می بردند. اسرائیل از 1967 متخصصین تاریخ و باستان شناسی متعددی را که به صهیونیست وفادار بودند به اسرائیل آورد و به آنها زمین و امکانات داد تا بقایای مرتبط با قوم یهود را در آن منطقه پیدا کنند، شاید برای ادعای خود دلیلی پیدا کنند که این کار هم به نتیجه نرسید و در واقع برخی از این متخصصین 20 سال پیش اعتراف کردند که ما بقایایی در این منطقه پیدا نکردیم و امکان اینکه در آینده هم آثاری که نشان دهد یهودیان در این منطقه حکومت داشتند هم پیدا نخواهد شد.

در واقع این اعترافات سندی است مبنی بر این که ادعایی که به واسطه آن صهیونیست ها آمده اند و اینجا را غصب کرده اند، بی پایه و اساس است و به عبارت دیگر حق اسلام و عرب بر قدس قطعی است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در ژاپن نیز ضمن خیر مقدم، گفت: بسیار خرسندیم که در سال جاری نیز علیرغم شیوع کرونا، مجددا این گردهمایی را در دفاع از ملت مظلوم فلسطین برگزار می کنیم که یادگار ماندگار امام خمینی(ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی است.

دیوسالار با ارائه توضیحاتی در این زمینه تاکید کرد: امام خمینی(ره) با این اقدام ارزشمند در واقع امکان توجه ویژه به این مهم نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در جهان را فراهم و نگاه و حمایت آزادی خواهان و عدالت خواهان سراسر جهان را جلب نمود تا مظلومیت ملت فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

حجت الاسلام ابراهیم ساوا اسلام شناس و معاون پژوهشی جامعه المصطفی(ص) ژاپن نیز در سخنانی به موضوع از  دیدگاه اسلامی پرداخت و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس تعیین کرد که عامل مهمی برای توجه به مسئله فلسطین است و موجب وحدت اسلامی است که به معنای احساس مشترک در همدلی می باشد.

وی افزود: رسانه‌های ژاپن زمانی که از مسئله فلسطین سخن می گویند هرازگاهی از دیدگاه «وحدت عربی» به آن می پردازند اما ایران کشور عربی نیست اما از مردم و کشور فلسطین حمایت می کند چرا که مسئله فلسطین نه تنها مسئله عربی بلکه مسئله اسلام و امت اسلامی است و به همین علت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) این مسئله را به اولویت اول همه مسلمانان برای حمایت از مردم این منطقه تبدیل کرد.  

حجت الاسلام ساوادا تصریح کرد: هنوز جنایات علیه مردم فلسطین ادامه دارد و بیش از ۷۰ سال در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند و علیرغم این که همه ما تصور می کنیم این کشور آزادی دارد اما باید گفت که مردم فلسطین اسیر رژیم صهیونیستی هستند و بدون اجازه آنان نمی توانند حتی نیازهای اولیه و غذا  تهیه و وارد کنند.

دکتر هیتوشی سوزوکی ایران شناس و پژوهشگر ارشد مؤسسه مطالعات اقتصادی آسیا در سازمان توسعه تجارت ژاپن ( JETRO) هم سخنران بعدی این نشست بود که ضمن ارائه پاورپوینی به تشریح موضوعات مرتبط با ملت و مردم فلسطین پرداخت و گفت: «قدس» اهمیت ویژه و مقدسی در جهان اسلام دارد و امام خمینی (ره) روز جهانی قدس را ابلاغ و ملت ایران تاکنون از آنان حمایت کرده اند.

در این برنامه، نماهنگی نیز با موضوع نشست به نمایش در آمد.

انتهای پیام


11057691
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است