استانی 20:34 - 29 مهر 1400
امام جمعه اردبیل:
ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انتظار می‌رود جاده معروف به قتلگاه اردبیل به سمت مغان به سرعت تعریض شده و چهار خطه شود.

جاده معروف به قتلگاه باید هرچه سریعتر تعریض و چهار خطه شور

آیت‌الله سید حسن عاملی ۲۹ مهر در دیدار با وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از سفرهای استانی رئیس جمهور و وزرا به مناطق مختلف کشور اظهار کرد: در این سفرها مسئولان از نزدیک با مشکلات و خواسته‌های مردم آشنا شده و سعی می‌کنند در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها این خواسته‌ها را تحققی عینی ببخشند.

وی اولین خواسته مردم استان را تکمیل راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و گفت: تاکنون فعالیت‌های خوبی در این پروژه انجام شده و قرار است اوایل سال آینده این خط ریلی راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: راه آهن اردبیل – پارس‌آباد دیگر خواسته و مطالبه به حق مردم این استان است تا با اتصال به جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز این خط ریلی سودآور باشد.

عاملی افزود: بهتر است وزارت راه و شهرسازی احداث این خط ریلی را به بخش خصوصی واگذار کند تا در مدت ۳۰ سال بهره‌برداری آن به دست بخش خصوصی بیفتد تا در کمتر از دو سال این خط راه آهن که در سطح مسطح و اراضی هموار احداث می‌شود، آماده بهره‌برداری شود.

وی به محور اردبیل – پارس‌آباد به عنوان جاده مرگ و قتلگاه اشاره کرد و ادامه داد: با هر تصادف و فوتی در این مسیر دل ما به درد می‌آید و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند که بهتر است با تمرکز در این مسیر هر چه سریعتر چهار خطه اردبیل – پارس‌آباد تعریض و طرح توسعه بزرگراهی آن اجرایی شود.

عاملی مهمترین مطالبه مردم جنوب استان را تکمیل محور کلور – درام توصیف کرد و گفت: تکمیل این مسیر ارتباطی می‌تواند خلخال را از بن‌بست خارج کرده و به توسعه جنوب استان کمکی جدی داشته باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مورد فعالیت‌های حوزه مسکن نیز خاطر نشان کرد: طرحی که از سوی مجلس و دولت در قالب جهش تولید مسکن آغاز شده حرکتی مؤثر است اما باید مراقب بود تا افراد واقعی صاحب سرپناه و خانه شوند.

وی اضافه کرد: هر چند مسکن مهر حرکتی خوب در جهت خانه‌دار کردن افراد نیازمند و گروه‌های آسیب‌پذیر بود اما عده‌ای دلال در این حوزه وارد شده و با خرید واحدهای مختلف سعی کردند تا در مسیر اجرای این طرح اختلال ایجاد کنند.

عاملی به وزیر راه و شهرسازی توصیه کرد تا مالیات بر خانه‌های خالی را به صورت جدی دنبال کرده تا کسی اجازه ندهد در قالب طرح جهش تولید مسکن واحدهای مسکونی مازاد خریده و به نوعی آنها را خالی نگه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید دهک‌های پایین جامعه از این طرح بهره‌مند شوند که البته تسهیلات پرداختی باید پلکانی و با نرخ سود پایین باشد تا قدرت خرید گروه‌های مختلف جامعه فراهم آید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در خود استان اردبیل بیشتر از خانوارها مسکن وجود دارد اما عده‌ای به دلیل قدرت پایین خرید می‌توانند خانه بخرند اما در دست عده‌ای چندین خانه خالی مانده که در این زمینه باید تدبیری اندیشید تا مسکن تولید شده جدید به افراد واجد شرایط داده شده و جلوی دلال‌بازی در این حوزه گرفته شود.

انتهای پیام


11282860
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است