استانی 15:09 - 07 مهر 1399

۲۱۰۰ هکتار اراضی دامغان به کشت محصولات زراعی اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن طباطبائیان پیش از ظهر دوشنبه در ششمین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز دامغان طی سال جاری به میزبانی سالن جلسات جهاد کشاورزی این شهر، ضمن بیان اینکه طی سال جاری دو هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی دامغان به کشت محصولات زراعی اختصاص یافت، ابراز داشت: میزان برداشت محصول گندم شهرستان طی سال زراعی جاری رقمی معادل چهار هزار و ۲۰۰ تن بود که کار خرید این محصول توسط سه مرکز تعیین‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه با عنایت به طرح اصلاح الگوی کشت هر سال از سطح زیر کشت محصولات زراعی کاسته می‌شود، افزود: بر همین اصل حرکت به سمت باغداری پسته در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان دامغان قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه دو کارگاه آموزشی با موضوع هویت گذاری و پلاک‌کوبی دام‌ها طی شش‌ماهه نخست سال جاری از سوی جهاد کشاورزی برای دامداران برگزار شد، ابراز داشت: پلاک و هویت گذاری ۳۳ هزار رأس دام سبک، ۶۲۰ رأس دام سنگین و ۱۵ نفر شتر در شهرستان دامغان به انجام رسید اما به خاطر عدم توجیه طرح برای روستاییان همکاری خوبی در این زمینه وجود ندارد.

طباطبائیان با اشاره به اینکه در این شهرستان ۸۶۰ دستگاه تراکتور فعال وجود دارد، در ادامه تصریح کرد: از این میزان ۷۰۰ دستگاه تراکتور پلاک گذاری شدند، پلاک گذاری برخی تراکتورهای جدید نیز به انجام رسید اما ۱۲۰ دستگاه دیگر فاقد پلاک است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کودها و سموم وارداتی و داخلی دارای شماره شناسه برچسب تائید هستند که با این وجود می‌توان کالاهای قاچاق را از دیگر کالاها تمیز داد.


10738445
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است