بین‌الملل 23:35 - 17 بهمن 1401
ده‌ها هزار تن از کارمندان سرویس سلامت ملی انگلیس امروز دوشنبه با شرکت در اعتصابی سراسری بزرگترین اعتصابی که تا کنون از سوی کارمندان این سازمان به اجرا در آمده را رقم زدند.

بحران در نظام بهداشت و‌ درمان انگلیس با ادامه اعتصابات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها هزار پرستار و کارمند سازمان آمبولانس انگلیس روز دوشنبه در ادامه اعتراض به شرایط کاری و وضعیت حقوقشان دست از کار کشیدند و طبق اعلام اتحادیه‌های تجاری، بزرگترین اعتصاب تاریخ کارمندان نظام بهداشت و درمان این کشور را به اجرا گذاشتند.

به نوشته پایگاه شبکه «فاکس نیوز»، ماه هاست که موج اعتصابات کارمندان بخش های مختلف در بریتانیا به ویژه کارمندان بخش دولتی به منظور مطالبه افزایش حقوقشان مطابق با نرخ دو رقمی تورم، زندگی روزمره مردم این کشور را مختل کرده است.

در اعتصابات ماه‌های گذشته در انگلیس اقشاری شامل معلمان، رانندگان قطار، کارگران بخش بار در فرودگاه‌ها، کارمندان مرزبانی، مربی‌های رانندگی، رانندگان اتوبوس و کارمندان پست شرکت داشته‌اند.

معلمان، کارمندان بخش بهداشت و درمان و بسیاری از کارمندان دیگر می گویند در یک دهه گذشته ارزش حقوق‌های آنها کاهش یافته در حالی که بحران افزایش هزینه‌های معیشتی به سبب بالا رفتن قیمت‌های انرژی و مواد غذایی سبب شده مردم زیادی برای پرداخت قبض‌هایشان به مشکل بربخورند.

«ویکتوریا باسک»، یک کارآموز پرستاری در یک کلینیک تروما در شهر «بیرمنگام»، واقع در مرکز انگلیس، اظهار کرد، بیمارستان‌ها دچار کمبود نیرو هستند و پرستاران «24 ساعت روز و هفت روز هفته بسیار مشغول هستند.»

او گفت: «ما نیاز داریم که کسانی مایل به ورود به این حرفه باشند. تنها راه برای تحقق این امر این است که حقوق‌ها افزایش یابند و اطمینان حاصل کنیم که این شغلی باشد که مردم میل به اشتغال در آن داشته باشند.»

ماه دسامبر 2022، نرخ سالانه تورم انگلیس به بالاترین حد خود در 41 سال گذشته معادل 10.5 درصد رسید. دولت محافظه‌کار انگلیس استدلال کرده، در صورت برقرار کردن افزایش حقوقی معادل 10 درصد یا بیشتر برای کارمندان بخش دولتی، تورم از حد فعلی نیز باز بیشتر می‌شود.

اتحادیه‌های تجاری پرستاران انگلیس اعلام کردند، در طول اعتصاب 48 ساعته پرستاران، نیروهای بخش اورژانس و درمان سرطان اما هزاران قرار ملاقات و معاینه‌ پزشکی به تاخیر افتادند.

سازمان آمبولانس انگلیس نیز اعلام کرد، در طول اعتصاب یک روزه کارمندان این سازمان، صرفا به فوری ترین تماسها پاسخ داده می‌شود. اما «گرنت شپس»، وزیر تجارت انگلیس گفت، این اعتصاب جان مردم را به خطر انداخته است.

«شارون گراهام»، دبیر کل اتحادیه تجاری «یونایت» که کارمندان آمبولانس را نمایندگی می‌کند روز یکشنبه گفت: «به هیچ وجه هیچ مذاکراتی در هیچ سطحی با دولت بر سر مساله حقوق انجام نشده است.» او به «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس گفت:«پای میز مذاکره بیا و گفتگو کن –آستین‌هایت را بالا بزن و درباره حقوق‌ها در سرویس سلامت ملی انگلیس مذاکره کن – این چیزی است که نیاز است.»

«پت کالن»، رئیس اتحادیه «کالج سلطنتی پرستاری» نیز بیان داشت، «پیشنهاد دادن یک حقوق مناسب از سوی دولت می‌تواند اعتصاب را سریعا تمام کند.»

«مکس بلین»، سخنگوی سوناک امروز دوشنبه گفت، نخست وزیر انگلیس هیچ برنامه‌ای برای ورود مستقیم به مذاکرات ندارد، اما «ما می‌خواهیم به بحث درباره اینکه چطور همراه با اتحادیه‌ها یک مسیر پیشرفت پیدا کنیم ادامه دهیم.»

دولت انگلیس همچنین اخیرا با طرح یک لایحه جنجالی برای سخت تر کردن شرایط برگزاری اعتصاب‌ها از سوی کارمندان معترض، خشم اتحادیه ها را برانگیخته است.

در ماه‌های اخیر خدمات سرویس سلامت ملی انگلیس به دلیل اعتصابات و مشکلات دیگر تحت فشار شدیدی قرار گرفته به نحوی که میلیون‌ها بیمار در فهرست‌های انتظار طولانی برای انجام عملهای جراحی هستند وهر ماه هزاران نفر از دریافت مراقبت‌های فوری اورژانس باز می‌مانند.

ریشی سوناک چند روز پیش گفت، «خیلی دوست دارد یک افزایش حقوق عظیم به پرستاران بدهد» اما دولت او با انتخاب های سختی روبرو است و باید هزینه‌های سرویس سلامت ملی انگلیس را در بخش‌های دیگر همچون تامین تجهیزات پزشکی و آمبولانس تامین کند.

پایان پیام


11807260
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است