اقتصادی 16:18 - 07 تیر 1401

نشست هماهنگی ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، با توجه به آزمون‌های موفقیت آمیز بهره برداری از سامانه مرکزی پایانه‌های فروشگاهی در محیط عملیاتی، نشست هماهنگی جهت اتصال و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی، سرپرست اداره کل زیرساخت و امنیت سازمان امور مالیاتی، مدیر کل فناوری اطلاعات گمرک، دبیر کانون دفاتر پیشخوان دولت، مدیر عامل شرکت شاپرک، نماینده ستاد کل نیروهای مسلح، مدیرعامل دیجی کالا و مدیر پروژه سامانه پایانه‌های فروشگاهی برگزار شد.

در این نشست، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن بیان توضیحاتی در خصوص هماهنگی‌های لازم جهت اتصال و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مودیان، بر ضرورت تسریع در بهره برداری از سامانه در محیط عملیاتی تاکید نمود.

در ادامه رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با بیان اینکه این جلسه در ادامه سلسله جلسات قبلی برای فراهم سازی بسترهای لازم برای اجرای سامانه مودیان برگزار گردیده، از آمادگی سامانه مودیان خبر داد. محمد برزگری، در ادامه، ساز و کار فنی اتصال به این سامانه و همچنین ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سازمان از طریق سرویس جمع آوری اطلاعات این سامانه را تشریح و به پرسش‌ها و ابهامات حاضرین در جلسه پاسخ داد.

وی همچنین آمادگی کامل این مرکز برای پاسخ دهی به پرسش‌های فنی و رفع ابهامات مودیان در خصوص ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی صادره به سامانه مودیان را اعلام کرد.

گفتنی است، در این جلسه ضمن تاکید بر ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی مودیان منتخب به سازمان امور مالیاتی کشور تا پیش از فراخوان کلیه مودیان مشمول، مقرر گردید در راستای توسعه طرح صامت، جلسات مستمر هفتگی میان نمایندگان مرکز تنظیم مقررات و نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارسال کلیه اطلاعات پرداخت بانکی به سازمان امور مالیاتی کشور تا اوایل مردادماه سال جاری برگزار شود.

همچنین، برگزاری جلسات مستمر و هفتگی میان نمایندگان مرکز تنظیم مقررات و نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای ارسال الکترونیکی و برخط اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده واردکنندگان به سامانه مودیان در اجرای تبصره ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و تامین نیازمندی‌های اطلاعاتی و فنی سرویس تبادل اطلاعات گمرک در این خصوص، از مصوبات این جلسه بود.

اعضای جلسه همچنین مصوب کردند، دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی صادره خود به سامانه مودیان از طریق سرویس جمع آوری اطلاعات حداکثر تا تاریخ بیستم تیرماه امسال اقدام نمایند. شرکت دیجی کالا نیز نسبت به ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی صادره خود به سامانه مودیان از طریق سرویس جمع آوری اطلاعات حداکثر تا تاریخ هفتم مردادماه اقدام نموده و فروشگاه زنجیره‌ای اتکا نیز با تکمیل و آماده سازی زیرساخت‌های فنی لازم، نسبت به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی صادره خود اقدام نماید.


11608118
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: ایران طبق دو قرارداد گازی با عراق از ژوئیه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز صادر کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است