استانی 18:07 - 28 خرداد 1400
/انتخابات ۱۴۰۰/
ایسنا/گیلان دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در استان گیلان ۱۰۲ نفر بازرس، ۲۹ نفر بازرس ویژه و همچنین چهار نفر بازرس ویژه وزارت کشور تعیین شده که بر اجرای فرآیند رای گیری نظارت می‌کنند.

نظارت ۴ بازرس ویژه وزارت کشور بر انتخابات در گیلان

علی بهرامیان در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد کمیته اطلاع رسانی، اظهار کرد: در استان گیلان ۱۰۲ نفر بازرس، ۲۹ نفر بازرس ویژه و همچنین چهار نفر بازرس ویژه وزارت کشور تعیین شده است که بر اجرای فرآیند رای گیری نظارت می‌کنند.

وی افزود: امسال هیات بازرسی کشور اقدام به تهیه نرم‌افزاری کرد که خیلی از مشکلات و نظارت‌ها را تسهیل کرد؛ با نرم افزار جدیدی که طراحی شده، بلافاصله تخلفات از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور قابل رصد است.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است، گفت: خرید و فروش آرا، دخالت له یا علیه نامزدی از نمونه تخلفات بوده که گزارش و رفع شده است.

رئیس کمیته حقوقی ستاد انتخابات بیان کرد: در مباحث حقوقی سوالاتی از سوی فرمانداری‌ها در خصوص تعیین بازرسان ویژه، سربازرسان و بازرسان و وظایف آنها مطرح شده بود که رفع ابهام شد.

وی گفت: کنترل و بازرسی جریان انتخابات، حصول اطمینان از انجام دقیق و صحیح وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات، تحلیل و جمع بندی مستند و مستدل از تخلفات انتخاباتی، همچنین رسیدگی و پاسخگویی به شکایات از مهمترین وظایفی است که باید از سوی اعضای هیات بازرسی انتخابات بیش از پیش مورد توجه و دقت قرار گیرد تا علاوه‌بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، آرامش کامل بر فضای انتخابات استان حاکم شود.

انتهای پیام


11111575
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است