استانی 11:45 - 09 مهر 1399
ایسنا/اصفهان مدیر دفتر تخصصی سینما از انتشار فراخوان «حمایت از تولید فیلم» خبر داد و گفت: زاینده‌رود، هویت‌ فرهنگی، تاریخی، مذهبی شهر اصفهان، کودک و نوجوان، گفتمان خانواده، اخلاق اجتماعی، شهر و فرهنگ شهروندی، موضوعاتی است که برای این فراخوان در نظر گرفته‌ایم تا به بخش وسیعی از دغدغه‌های موجود در شهر در قالب فیلم پرداخته شود.

آغازی دوباره برای حمایت از تولید فیلم

مصطفی حیدری در گفت‌ وگو با ایسنا اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ شورای شهر اصفهان مصوب کرد که شهرداری اصفهان امر تولید و تهیه‌کنندگی را به ‌صورت مستقیم دنبال نکند. با گذشت زمان که نقاط قوت و ضعف این رویکرد در سال‌های گذشته بررسی شد و بعد از رایزنی کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان و مشخصاً مهدی مزروعی، بودجه‌ای برای حمایت از تولیدات سینمایی و نمایشی تصویب شد تا بحث تولید فیلم در شهرداری این بار به شکلی کنترل ‌شده‌تر ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که برای تعیین آیین‌نامه مقدماتی با حضور شورای سیاست‌گذاری که شامل رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، معاون فرهنگی شهردار و مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و رئیس اداره هنری این سازمان به‌اضافه‌ی رئیس اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان می‌شد، به این نتیجه رسیدیم که در دوره‌های قبلی در حوزه‌ی پخش و عرضه‌ی فیلم ضعیف عمل شده و اگر اتفاق خوبی هم برای فیلمی افتاده صرفاً به خاطر تلاش خود فیلم‌ساز بوده است.

مدیر دفتر تخصصی سینما، وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که فراخوانی را با موضوع «حمایت از تولید فیلم» منتشر کنیم و قالب‌های کوتاه داستانی، پویانمایی و تجربی، مستند کوتاه و بلند و فیلم بلند ویدئویی را نیز در آن بگنجانیم.

حیدری با اشاره به اینکه پیش‌تر فقط از تولید آثاری با موضوع کودک و نوجوان در شهرداری اصفهان حمایت می‌شد، از تنوع موضوعات فراخوانی که به‌ تازگی منتشر شده خبر داد و گفت: هویت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی شهر اصفهان، زاینده‌رود، کودک و نوجوان، گفتمان خانواده، اخلاق اجتماعی، شهر و فرهنگ شهروندی موضوعاتی است که برای فراخوان «حمایت از تولید فیلم» در نظر گرفته‌ایم تا به بخش وسیعی از دغدغه‌های موجود در شهر پرداخته شود.

وی تأکید کرد: تمام تلاش ما بر دوری از انجام کار سفارشی و اولویت دادن به کیفیت است. ضمن اینکه این بار به ظرفیت موجود در دفاتر تولید اصفهان نیز نگاه جدی‌تری داشته‌ایم و اولویت حمایت را به فیلم‌سازانی داده‌ایم که ساکن شهر اصفهان هستند و کارنامه‌ی پرباری دارند.

مدیر دفتر تخصصی سینما توضیح داد: در فرایند جدید حمایتی، حتماً از نظرات کارشناس عرضه و پخش نیز بهره خواهیم برد تا فیلم‌های تولیدشده به سمع و نظر مخاطبان برسد و به این خاطر که هزینه‌ی تولید بالا رفته، برای همکاری با بخش خصوصی در زمینه‌ی حمایت از تولید فیلم نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

حیدری یادآور شد: فراخوان حمایت از تولید فیلم تا ۱۵ آبان ماه سال جاری به علاقه‌مندان فرصت ارسال آثار را داده است و اطلاعات بیشتر را نیز درباره‌ی شرایط و مقررات می‌توان از نشانی esfahanfarhang.ir دریافت کرد.

انتهای پیام


10741592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است