استانی 18:10 - 07 مهر 1399
ایسنا/خراسان رضوی با مصوبه امروز شورای شهر مشهد تعرفه بهای خدمات عمومی سازمان فردوس‌ها برای متوفیان هفت سال و زیر هفت سال نصف می‌شود.

بهای خدمات آرامستان‌های مشهد برای متوفیان زیر هفت سال نصف می‌شود

امروز لایحه تعرفه بهای خدمات عمومی سازمان فردوس‌ها برای متوفیان هفت سال و زیر هفت سال، به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید. براساس این مصوبه به سازمان فردوس‌ها  اجازه داده می‌شود به ‌منظور افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و همچنین کاهش تالمات بازماندگان متوفیان خردسال، تعرفه‌های خدمات عمومی به کودکان هفت و زیر هفت سال را به میزان یک دوم محاسبه و دریافت نماید. همچنین شهرداری مشهد مکلف است تعرفه گروه‌بندی سنی متوفیان مطابق مبانی جمعیتی(جنین، نوزاد، کودک، نوجوان و...) به شورای اسلامی شهر اقدام و ارائه کند. این لایحه نیز با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید.از دیگر مصوبات امروز تصویب لایحه اصلاح  مصوبه خیرین شهریار بود که با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید. در این مصوبه پیش‌بینی شده چنانچه ۵۰ درصد هزینه پروژه شهری را خیرین تامین کنند، مابقی آن را شهرداری تامین و به نام خیر راه‌اندازی می‌شود.  

شهرداری به احداث اردوگاه نگهداری معتادین متجاهر کمک می‌کند

یکی از لوایحی که امروز در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، به تصویب رسید، لایحه کمک به احداث اردوگاه نگهداری معتادین متجاهر بود. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای حمایت از مراکز خدمات اجتماعی ویژه معتادان، نسبت به مشارکت در احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر، از محل اعتبارات ردیف کمک به سایر سازمان‌ها و نهادها اقدام کند. همچنین سهم مشارکت شهرداری مشهد از اعتبارات مورد نیاز برای احداث مرکز فوق، ۴۰ درصد(تا سقف مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای فاز اول) و به تناسب تحقق مشارکت ۶۰ درصدی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی خواهد بود.

شهرداری نباید قبل از مصوبه شورا کاری را آغاز کند

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص این لایحه بیان کرد: شهرداری قبل از اینکه طرح، لایحه و مصوبه‌ای در کار باشد، این پروژه را آغاز کرده است. من از همینجا بابت این کار به شهرداری تذکر می‌دهم. من با این پروژه مخالف نیستم اما شهرداری بایستی قبل از شروع کار، لایحه خود را به شورا بیاورد. آنچه مدنظر ماست، این است که قبل از شروع چنین کاری از شورا اجازه گرفته شود.

محمد رضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این خصوص عنوان کرد: مصوبات و لوایح باید قبل از شروع و اجرایی شدن به شورا بیاورند تا به موقع نسبت به آن تصمیم‌گیری شود. شاید فضای بروکراتیک اداری سبب کندی پیشرفتن لوایح می‌شود.

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد، در این خصوص پاسخ داد: تاکنون هرکاری برای احداث این اردوگاه انجام شده با اعتبارات دولتی بوده است؛ ما تذکر را می‌پذیریم. برای جذب اعتبارات دولتی مجبور شدیم، کار را قبل ارائه لایحه شروع کنیم.  

گفتنی است این لایحه با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید.

املاک واقع در امتداد مسیر بلوار ابوطالب شمالی تملک و آزادسازی می‌شوند

همچنین از دیگر لوایحی که امروز در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید، لایحه مجوز تملک و آزادسازی املاک واقع در امتداد مسیر بلوار ابوطالب شمالی بود. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا با توجه به عدم اجرای تعهدات شرکت سپاد در خصوص توافقات در موعد مقرر، نسبت به تملک املاک در مسیر و اجرای محور ابوطالب شمالی از طریق توافق با مالکان یا اعمال ماده ۹ لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت اقدام کند. شهرداری در صورت توافق با شرکت سپاد، هزینه‌های تملک و اجرای اراضی باقی‌مانده محور ابوطالب شمالی را باید ظرف مدت حداکثر سه ماه با اراضی و املاک شرکت سپاد به نرخ همزمانی تهاتر کند. در صورت عدم توافق با شرکت در خصوص تهاتر، صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز برای این شرکت، منوط به تعیین تکلیف انجام تعهدات موضوع این مصوبه خواهد بود.

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و املاک و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص این مصوبه که با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید، گفت: آزادسازی املاک در پروژه ابوطالب شمالی بار مالی ۲۵ میلیارد تومانی دارد.

مصوبه‌ای در راستای احداث بنای جدید مسجد و حسینیه مجتمع مهدیه مشهد

یکی دیگر از دستور کارهای امروز شورای اسلامی شهر مشهد، تصویب لایحه هبه عوارض صدور پروانه ساختمانی مجتمع مهدیه مشهد بود. براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه‌ داده می‌شود در اجرای مصوبه شماره ۳/۹۱/۲۰۷۰/ش مورخ ۱۳۹۱/۰۵/۰۹ شورای اسلامی شهر، نسبت به صدور پروانه ساختمانی احداث بنای جدید مسجد و حسینیه مجتمع مهدیه مشهد(مشروط به انتقال واحدهای تجاری حاشیه خیابان امام رضا(ع) به معبر جنوبی حاشیه ملک)، به صورت رایگان و با رعایت تبصره‌های زیر اقدام نماید. همچنین در صورت عدم تخریب و عدم جابه‌جایی تجاری‌های حاشیه خیابان امام ‌رضا(ع) تا زمان پایان‌کار بهره‌برداری، بایستی کلیه حقوقات شهرداری برای فضای یاد شده به نرخ روز محاسبه و اخذ شود. این لایحه نیز با ۱۲ رای موافق به تصویب رسید.

تغییر نام برخی خیابان‌های مشهد

از دیگر دستور کارهای امروز شورا تغییر نام برخی از معابر فرعی به نام شهدا بود که بر این اساس خیابان شهید کلاهدوز ۱۴ با حفظ شماره به نام شهید سعید حیدری، خیابان فلسطین ۱۸ با حفظ شماره به نام شهید عباس ابراهیمی سالاری، خیابان حرعاملی ۴۱  با حفظ شماره به نام شهید غلام‌علی چرخنده، خیابان حرعاملی ۴۳ با حفظ شماره به نام شهید هادی ولی‌زاده سکه، خیابان شهید چراغچی ۲۷ با حفظ شماره به نام شهید محمد اسلامی رباط، خیابان رسالت ۳۷ با حفظ شماره به نام شهید سید محمود جعفری دولت‌آبادی، خیابان شهید میرزایی ۲۳ با حفظ شماره به نام شهید جواد عرفانیان قالیباف، خیابان شهید قربانی ۲۹ با حفظ شماره به نام شهید رضا فراتی، خیابان کرامت ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید حسن کمال، خیابان سپاه ۲۳ با حفظ شماره به نام شهید هادی عزتی بهلولی و خیابان خیام ۲۰ واقع در بلوار خیام با حفظ شماره به نام جانباز شهید سید محمد علی کاشف‌الحسینی نام‌گذاری شد.

تصویب لایحه دو فوریتی لغو بند «الف» ماده واحده مصوبه شماره ۴۶۸۸/۹۶/۴/ش مورخ ۹۶/۳/۲۹ و اصلاحات بعدی آن، از دیگر دستور کارهای امروز شورای شهر مشهد بود که محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در این خصوص اظهار کرد: این لایحه به نفع منافع مناطق کم‌برخوردار مطرح شده است. 

براساس این لایحه شهرداری مشهد مکلف است که حداکثر درصد تعیین شده در تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک طرح‌های دولتی، شهرداری‌ها و قانون اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری را از مالکان متقاضی استفاده از مزایای طرح‌های توسعه شهری، تفکیک یا حقوق دریافت کند. همچنین شهرداری مشهد باید لایحه پیشنهادی خود در خصوص نحوه دریافت سهم شهرداری از محل تبصره ۴ ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها و قانون اصلاح ماده ۱۰۱ قانون شهرداری را ظرف مدت ۳ ماه برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ارسال کند.

این لایحه با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام


10738796
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است