اقتصادی 12:45 - 13 آذر 1399

۲۵ طرح صنعت برق در ۳ استان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه‌های ملی هر پنجشنبه الف، ب ایران افزود: این پروژه‌ها هزار و ۶۴۸ مگاوات برق را به مدار آورده و تا پایان سال هزار و ۳۷۱ مگاوات دیگر اضافه خواهد کرد که جمع آن سه هزار و ۲۰ مگاوات فقط در سال ۹۹ خواهد بود.

وی گفت: نیروگاه‌های حرارتی تا سال ۹۹ حدود ۶۲ هزار مگاوات بود، اما از نیمه ۹۹ تا نیمه ۱۴۰۰، ۲۰ هزار مگاوات اضافه شده که متوسط سالیانه آن ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات و این در حالی است که سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و در همین وضعیت حدود ۴۰ درصد سالیانه افزایش ظرفیت داشتیم.

اردکانیان گفت: یکی از دست آورده‌ای بزرگ ما این است که در این شرایط جنگ اقتصادی ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به صورت حقیقی توانسته‌ایم تولید کنیم، اما با همکاری مردم در بخش خانگی، صنعتی، معدنی و کشاورزی سالی ۴ هزار مگاوات هم برق مجازی به دست آورده‌ایم به طوری که مردم با صرفه جویی در پیک تابستان، به ما کمک کرده‌اند تا خاموشی نداشته باشیم و حتی برق را هم صادر کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: با پروژه‌هایی که امروز در این سه استان افتتاح شد در جمع ۱۴۰ طرح از ۲۵۰ طرح وعده داده شده به بهره برداری رسید و علاوه بر منابع دولتی در دولت که ۶/۷ میلیارد یورو بود ۶۱ میلیارد تومان هم سرمایه گذاری غیر دولتی جذب کرده‌ایم که بخشی از آن را بخش خصوصی تأمین کرد و بخشی از آن را به صورت فاینانس خارجی تأمین شد.

وزیر نیرو افزود: در استان سیستان و بلوچستان برق نیروی کلیدی است و امروز توانستیم اولین توربین بادی را در منطقه میله نادر که هر توربین قابلیت تأمین ۵ هزار مشترک خانگی را برای برق دارد تأمین کند.

وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان با توجه به تونل‌های بادی خوبی که وجود دارد و بادهای ۱۲۰ روزه این پتانسیل وجود دارد که این روش ادامه پیدا کند.

اردکانیان در ادامه گفت: این توربین‌ها قابلیت ذخیره برق را ندارند، اما در مناطقی از سیستان مثل خواف برابر مطالعات انجام شده باد به هیچ عنوان قطع نمی‌شود و امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی را طبق برنامه در این منطقه انجام دهیم.


10839210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است