استانی 16:43 - 11 آذر 1400

نوسازی باغات کشور سالانه دو تا سه هزار میلیارد تومان هزینه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی برومندی ظهر پنجشنبه در همایش ملی خرما اظهار داشت: بخش کشاورزی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها دارند و تهدیدهای دشمنان را ختثی کردند.

وی با اشاره به کشاورزان و باغداران سفره‌دار مردم هستند تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور شش میلیارد دلار درآمد ارزی دارد که از این میزان ۳.۲ میلیارد دلار مربوط به محصولات بخش باغبانی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به فرسودگی باغات کشور اشاره کرد و ادامه داد: سالانه به دو تا سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح، احیا و نوسازی باغات کشور نیاز است.

وی بر لزوم تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار برای اصلاح، احیا و نوسازی باغات تاکید کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح و نوسازی نخیلات استان مصوب شد.

برومندی با اشاره به پرداخت یارانه برای تأمین ۶۵ میلیون نهال در کشور طی سال گذشته خاطرنشان کرد: سه میلیون هکتار باغ در کشور وجود دارد که از آنها ۲۴ میلیون تن محصول تولید می‌شود.

وی اعتبارات مورد نیاز برای مبارزه با آفات را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر ریل‌گذاری خوب، ماندگار و ارزشمندی برای قدرت بخشیدن به بخش کشاورزی و تشکل‌ها انجام داده است.


11347390
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است