اجتماعی 16:09 - 24 مرداد 1401

پیش ثبت نام ۱.۶ میلیون نفر برای سفر اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی امروز تشکیل و اعلام شد فرآیند پیش ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه تصریح کرد: تمامی مجموعه‌های مرتبط با اربعین در تلاش اند تا سفر معنوی اربعین نسبت به سال‌های گذشته بهتر و در طراز برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه گزارش‌ها از استقبال میلیونی از سفر معنوی اربعین امسال حکایت دارد، از زائران خواست برنامه سفر خود را به نحوی مدیریت نمایند که حضورشان در عراق کوتاه باشد تا زمینه تشرف تعداد بیشتری از مشتاقان این سفر فراهم شود.

در این جلسه سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه این سازمان علاوه بر ثبت نام زائران در سامانه سماح، امداد و راهنمایی و بیمه زائران را هم انجام می‌دهد، به پیگیری‌های انجام شده در خصوص فراهم کردن تسهیلات برای سفر زمینی و هوایی و مخابراتی اشاره کرد و از راه اندازی دو ایستگاه صلواتی در مرزهای مهران و شلمچه برای پذیرایی از زائرانی که پس از زیارت به کشور باز می‌گردند، خبر داد.

این جلسه با گزارش حجج اسلام صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت و حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در خصوص برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته برای اربعین امسال ادامه یافت.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به بازدیدهای خود از مرزهای زمینی و هماهنگی‌های انجام شده برای تردد زائران با طرف‌های ایرانی و عراقی افزود: چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه در سامانه سماح تعریف شده و آماده تردد زائران است و تردد از سه مرز تمرچین، باشماق و سومار هم منوط به دستور و مجوز وزارت کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر از زائران ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی کرده اند، افزود: در پیش ثبت نام ۵۶ در صد زائران مرز مهران را برای خروج انتخاب کرده اند که این رقم در بازگشت به حدود ۸۰ درصد می‌رسد و باید تدابیر مناسب برای انتقال زائران به داخل پیش بینی شود.

به گفته وی، از آغاز فرآیند پیش ثبت‌نام مشتاقان سفر اربعین تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین هم با اشاره به فعال سازی ۱۴ شورا و کارگروه تخصصی و بیان فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری همایش‌های علمی، تبلیغ، کودک و نوجوان و شعر و ادب اظهار داشت: در همه استان‌ها کمیته‌های فرهنگی استانی زیر نظر ستادهای استانی اربعین فعال هستند.

حجت الاسلام احمدی افزود: برای اعزام حدود ۵ هزار مبلغ و مبلغه در قالب گروه های تبلیغی مردمی و حدود ۱۲۰۰ مبلغ زباندان و همچنین حضور اهل سنت در مراسم اربعین هماهنگی شده است و پیش بینی می‌شود ۴۰۰ هزار نفر نیز زائر ترانزیت داشته باشیم که انتظار می‌رود به شهرهای زیارتی کشورمان هم سفر کنند.

وی همچنین به اعزام گروه‌های نمایشی، کاروان قرآنی و اصحاب رسانه، اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی و برگزاری هفت نمایشگاه بزرگ در عراق اشاره کرد و گفت: امسال نیز طرح تکریم از موکب داران عراقی اجرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست با اشاره به تأثیرات سازنده ارتباط با خدا و دعا در فعالیت‌های فرهنگی، خواستار توجه به این مهم در برنامه ریزی ها شد و اطلاع رسانی در خصوص ابعاد مختلف این سفر معنوی را برای بهره مندی هرچه بیشتر زائران ضروری توصیف کرد.

وی تصریح کرد: زائران توجیه شوند که تمامی دست اندرکاران در تلاش اند تا سفر اربعین، سفر ارزانی برای مشتاقان حضور در این مراسم باشد.


11655328
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران بر تلاش اعضای شورا برای جلوگیری از تخریب بنا‌های مجاور کاخ گلستان تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون روابط کار خبر داد، لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران به زودی به دولت ارائه می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راه کشور از فوت ۶۱۷ نفر از هموطنان بر اثر سوانح رانندگی خبر داد و گفت:طی این مدت، ۱۶ هزار و ۵۸۳ نفر در تصادفات جاده‌ای مجروح شده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تنها با ارائه تسهیلات و تزریق پول صنعت پویا نمی‌شود بلکه لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دختر حمید نوری (شهروند بازداشت‌شده ایرانی توسط سوئد) در پیامی از بازداشت برادرش که برای ملاقات با پدرش به سوئد رفته بود، در آن کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» احدپور گفت: خانه های هلال به عنوان دیده بان اصلی در کنار مردم هستند تا بتوانند گروه های امداد و نجات را از گستردگی میزان حادثه به موقع مطلع کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است