استانی 13:34 - 07 مرداد 1400

تحویل ۵۰هزار قطعه بچه فیل ماهی خاویاری به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، نبی الله خون میرزایی در بازدید از بخش‌های مختلف یک مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی گفت: ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری گونه فیل ماهی (بلوگا) امسال به بخش خصوصی تحویل داده شد.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: این مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی یکی از مراکز استراتژیک شیلاتی کشور است که هم در زمینه تکثیر بچه ماهیان برای بازسازی ذخایر آبزیان دریایی ایفای نقش می‌کند و هم در تأمین بچه ماهیان ارزشمند خاویاری برای بخش‌های خصوصی که گام مهمی درجهت حفظ و احیای نسل باارزش خاویاری است.

میرزایی امکانات و تجهیزات ویژه تکثیر و محیط‌های کشت، سالن‌های تکثیر، انگوباسیون و همچنین استخرهای پرورش و نیز حضور نیروهای متخصص و مجرب را بسیار مهم و باارزش دانست و گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نوسازی تأسیسات و تجهیزات مرکز ازجمله اموری است که با تأمین اعتبارات باید کاستی‌ها را برطرف و آن تجهیزات را بروز کنیم.

مدیرکل شیلات مازندران هم با اشاره به عملکرد مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید رجایی ساری در سال ۱۳۹۹، در تکثیر مصنوعی بچه ماهیان سفید و خاویاری برای بازسازی ذخایر آبزیان دریایی را از لحاظ کمی و کیفی مطلوب و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی اعلام کرد.

حسن اسحاقی افزود: شیلات مازندران در راستای مأموریت خود در بازسازی ذخایر آبزیان دریایی چه به صورت تکثیر طبیعی و چه به صورت نیمه مصنوعی امسال عملکرد قابل قبولی داشته است.


11166876
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است