فرهنگی‌هنری 12:37 - 19 بهمن 1401

درس‌های دفاع مقدس راهنمای ایران برای غلبه بر جنگ شناختی است

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۲۰ بهمن ماه سالروز عملیات غرور انگیز والفجر ۸، درس‌های دفاع مقدس را راهنمای ملت ایران برای غلبه بر جنگ شناختی و ترکیبی امروز دشمن دانست.

مشروح متن این‌بیانیه به ترتیب زیر است:

حوادث و رخدادهای هشت سال دفاع مقدس با درس‌ها و آموزه‌های عبرت آموز خود می‌تواند برای همیشه تاریخ راهنمای مردم ایران عزیز اسلامی در روند حرکت تکاملی انقلاب و مواجهه با پدیده‌های «تهدید محور» فراروی کشور بویژه در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی امروز قرار گیرد.

جنگ تحمیلی یک تهدید تمام عیار و جدی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی بود که بر خلاف رویاهای شیطانی دشمنان ملت ایران، فرصتی معجزگون برای بالندگی حوزه دفاعی و پیش‌روندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به سمت قله‌های بازدارندگی رقم زد.

کارنامه دفاع مقدس، نمایشگاهی از خلاقیت و ابتکار فرماندهان و رزمندگان اسلام بود که راهبردها و الگوهای متنوع نبرد موفق و پیروزمند خود را در انطباق با مقتضیات و الزامات صحنه دفاع و مقالبه با جبهه دشمن طراحی و برنامه‌ریزی و اجرا کرد؛ عملیات والفجر ۸ در تاریخ بیستم بهمن ۱۳۶۴ در منطقه جنوبی عراق به منظور تصرف شبه جزیره فاو و کسب یک برتری سیاسی به‌طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رمز " یا فاطمه الزهرا (س) " اجرا شد و در تاریخ بیست و نهم فروردین ۱۳۶۵ با تصرف شبه جزیره فاو پایان پذیرفت و دستاوردها و تأثیرات بزرگی در ادامه موفقیت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به دنبال داشت.

اصل غافلگیری و حفاظت گفتار، مهمترین عوامل پیروزی در عملیات والفجر ۸ به شمار می‌رود. موفقیت‌ها و دستاوردهای عملیات والفجر ۸ منجر به بروز تحولاتی در صحنه سیاسی جنگ شد که ورق جنگ به سود ایران برگردانده شد و شورای امنیت سازمان ملل سرانجام اسفند ماه سال ۱۳۶۴ پیش‌نویس توافقنامه‌ای با بندهای مورد نظر ایران تهیه کرد که با مخالفت آمریکا و فرانسه مواجه شد و در نهایت این عملیات کمک بزرگی برای تحقق خواسته‌های ایران در توافقنامه کرد.

مقاومت و ایستادگی تمام عیار و عاشورایی ملت ایران در جنگ تحمیلی با استکبار جهانی را الگوی مقاومت امروز امت اسلامی برابر توطئه‌های پیچیده نظام سلطه و استکبار علیه عزت و اقتدار مسلمین دانسته و تاکید می‌کند: بی تردید دفاع مقدس ملت سلحشور و بصیر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف و بویژه در صحنه جنگ‌های شناختی و ترکیبی نظام سلطه و استکبار و پیاده نظام‌های داخلی و پیرامونی آن به گونه‌ای نفس گیر ادامه دارد و ملت ایران با تمسک به فرهنگ عاشورا و ولایت علوی تحت رهبری‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و برافراشتن پرچم جهاد تبیین در این جدال تعیین کننده نیز درس‌های فراموش نشدنی به آنان داده و ترفندها و توطئه‌های جبهه دشمن در مقطع تاریخی حساس امروز را با هوشمندی و بصیرت خود خنثی و محکوم به شکست خواهند کرد.


11808868
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی و بازی شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی و ساعد هدایتی، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی از همکاری بسیار خوبش در «اسپایدر من ۴» خبر داد و درباره پایبندی اش به این شخصیت محبوب صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گوشه‌ای از حال و هوای زندگی کولبران در مجموعه «نون. خ ۵» به تصویر کشیده شد و شما می‌توانید بخش‌هایی از آن را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است