علمی فناوری 16:37 - 18 اردیبهشت 1400
محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز به دانش فنی گلایکولیک اسید و گلی اگزیلیک اسید و همچنین "آنزیم لیپاز" آنزیم‌ محلول در آب مورد استفاده در متابولیسم تری‌گلیسریدها دست یافتند.

عرضه محصولاتی دانش بنیان برای صنایع آرایشی، دارویی و شیمیایی

به گزارش ایسنا، مهندس زهرا سلطانی صبح، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این که محصولات تولیدی این شرکت مورد استفاده صنایع آرایشی- بهداشتی و دارویی وشیمیایی هستند، اظهار کرد: محصول گلایکولیک اسید در صنایع نساجی برای رنگرزی پارچه کاربرد دارد. "گلی اگزالیک اسید" نیز به عنوان ماده خنثی کننده در محصولات مراقبت از پوست و همچنین در تولید کودهای شیمیایی کاربرد دارد­.

وی با اشاره به دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان افزود: از محصولات دیگر این مجموعه می توان به آنزیم لیپاز اشاره کرد. این آنزیم‌ محلول در آب در متابولیسم تری‌گلیسریدها نقش دارد و موجب گوارش آن‌ها در بدن می‌شود. لیپاز بعد از پروتئاز و آمیلاز از نظر فروش در دنیا جایگاه سوم را دارا است که نشان دهنده کاربردهای متنوع و فراوان صنعتی آن است. 

سلطانی صبح تصریح کرد: "اپتیکال برایتنر ۷۱ "محصول دیگری است که شرکت ما موفق به کسب دانش فنی تولید این محصول شده است. این ماده باعث می شود اشیاء مانند لباس­ها سفیدتر و درخشان­تر به نظر آیند و از این رو به عنوان درخشان کننده در انواع پودرهای شوینده مورد استفاده قرار می ­گیرد.



مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزین شدن امسال به نام "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"، افزود: انتظار مجموعه ما در راستای پیشبرد اهداف تولیدی به عنوان عضو کوچکی از گروه تولیدکنندگان مواد شیمیایی در سال ۱۴۰۰ که با عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده، تحقق معنای واقعی کلمه پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید است؛ چرا که برای مجموعه هایی از این دست که با دید باز و اهداف بلند مدت قدم در راه تولید نهاده اند، رو به رو شدن  با  چالش هایی  از  همان  ابتدای  مسیر  جز اتلاف  هزینه،  زمان و انرژی،  آن  هم در این شرایط  دشوار اقتصادی نتیجه ای دربر نخواهدداشت و این مهم تنها با مدیریت کارآمد و اصولی چه در رده های تصمیم گیرنده و چه در رده های اجرایی محقق خواهد شد تا چرخه تولید موازی با سایر امکانات به حرکت خود ادامه دهد.



به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، وی در پایان بر حمایت از پارک های علم و فناوری تاکید کرد و گفت: پارک  علم وفناوری  البرز  بستر مناسبی جهت معرفی و استفاده از خدمات و منابع مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان و فناور را فراهم آورده و باید از حمایت های دستگاه های مختلف برای نقش آفرینی بیشتر در توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناور برخوردار شود.

انتهای پیام


11057471
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای نهم اردیبهشت ازساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است