سیاسی 21:13 - 04 مرداد 1400
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از استماع گزارشی از روند راه‌اندازی سامانه جامع بودجه‌ریزی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

ارایه گزارش راه‌اندازی "سامانه جامع بودجه‌ریزی" در کمیسیون‌ برنامه

محمدمهدی مفتح در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در ابتدای این نشست رضاخواه رئیس کمیته فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک و دیجیتال مجلس گزارشی از روند راه‌اندازی سامانه جامع بودجه‌ریزی اعمال مصوبات، پایش و نظارت بر قوانین بودجه سنواتی ارائه کرد.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم به منظور نظم‌دهی نظام بودجه‌ریزی کشور کارگروهی را تشکیل داد تا سامانه‌ای تدوین و راه اندازی شود تا به موجب آن بتوان با آنالیز داده‌های بودجه‌ای طی سال تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. گزارش اقدامات مقدماتی تشکیل این سامانه در جلسه ارائه و اعضای کمیسیون هم نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح کردند.

مفتح اضافه کرد: بعد از بررسی‌ها مقرر شد، رئیس کارگروه گزارشات روند تکمیلی این سامانه را به طور مرتب در جلسات کمیسیون ارائه کند تا ضمن استفاده از نظرات اعضا، این سامانه سریعتر راه اندازی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرح انجام پروژه های ریلی با تهاتر نفت دستور بعدی کمیسیون بود که با حضور مسئولان وزارت نفت، راه آهن، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش ها و نماینده تدوین کنندگان طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هدف اصلی این طرح توسعه حوزه ریلی کشور است و با توجه به ضروری بودن آن در کشور، براساس ایده این طرح می‌توان بجای پرداخت اعتبار ریالی، نفت خام پرداخت شود.

وی همچنین گفت: توسعه خطوط ریلی کشور، تقویت جاده ابریشم، کمک به استخراج نفت و ... بسیار حائز اهمیت است اما اینکه با چه روش، مکانیسم و چگونه این مسیر پیش برود بسیار مهمتر است و براین اساس مقرر شد، این طرح ابتدا در کمیته مربوطه بررسی و پس از دریافت نظرات کارشناسی و تخصصی به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شود.

مفتح با اشاره به بررسی طرح اختیار به دولت جهت کمک به پروژه‌های زیربنایی در نشست امروز هم گفت: براساس این طرح، دولت می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، مالیات، اخذ قیمت از منابع طبیعی یا مسکن و شهرسازی را در پروژه‌های زیربنایی پس از افتتاح و بهره برداری پروژه ها و با اقساط پانزده ساله دریافت کند یعنی دولت مطالبات خود را در این حوزه بعد از بهره‌برداری دریافت کند تا از حبس منابع مالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: ایده این طرح مورد تایید کمیسیون قرار گرفت و در نهایت مقرر شد، بعد از بررسی تخصصی و دریافت پیشنهادات کارشناسی در کمیته مورد نظر، گزارش آن به کمیسیون ارائه شود تادر صورت تصویب به صحن علنی تقدیم شود.

انتهای پیام


11163076
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است