علمی فناوری 00:09 - 07 مرداد 1400
گوگل بازگشت به محل کار برای اکثر کارکنانش را تا اواسط اکتبر به تاخیر انداخت و همه کارمندانش را ملزم کرد پیش از بازگشت به محل کارشان واکسینه شوند.

بازگشایی دفاتر گوگل به تاخیر افتاد

به گزارش ایسنا، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در نامه ای به بیش از ۱۳۰ هزار کارمند این شرکت اعلام کرد گوگل اکنون در نظر دارد به جای اول سپتامبر اکثر کارکنانش در ۱۸ اکتبر به محل کار برگردند. این تصمیم شامل دهها هزار کارمند قراردادی می شود که گوگل قصد دارد همچنان به آنها حقوق دهد اما دسترسی شان به فضاهای این شرکت را محدود نگه خواهد داشت.

پیچای نوشت: تعویق زمان بازگشت به محل کار به ما فرصت می دهد انعطاف پذیری لازم را برای کسانی که نیاز دارند، فراهم کنیم.

مدیرعامل گوگل اعلام کرد بمحض این که دفاتر این شرکت بازگشایی شوند، تمام کسانی که در آنجا حضور پیدا می کنند، باید واکسینه شوند. این الزام در ابتدا در دفتر مرکزی مونتین ویوی کالیفرنیا و سایر دفاتر آمریکایی گوگل تعیین شده بود و اکنون شامل دفاتر این شرکت در بیش از ۴۰ کشور دیگر می شود.

الزام برای واکسینه شدن بر اساس قوانین و مقررات هر منطقه تنظیم خواهد شد و استثناهایی برای دلایل پزشکی و دلایل محفوظ دیگر در نظر گرفته می شود.

پیچای گفت: واکسینه شدن یکی از مهمترین راهها برای حفظ سلامتی خود و جامعه مان در ماههای پیش رو خواهد بود.

تصمیم گوگل برای الزامی کردن واکسینه شدن کارمندان پس از اقدام مشابه در خصوص صدها هزار کارمند دولتی در کالیفرنیا و نیویورک به منظور مقابله با شیوع کرونای دلتا گرفته شده است. رشد سریع موارد ابتلا در ماه گذشته باعث شده است مقامات بهداشتی بیشتری خواستار تدابیر سخت گیرانه تر برای کمک به غلبه بر بدبینی به واکسن و اطلاعات نادرست شوند.

اجبار دریافت واکسن در کالیفرنیا در ماه میلادی آینده شامل بیش از ۲۴۰ هزار کارمند دولتی می شود. سانفرانسیسکو هم ۳۵ هزار کارمند را ملزم به تزریق واکسن یا روبرو شدن با اقدام تنبیهی کرده است.

هنوز معلوم نیست چه تعداد از کارمندان گوگل هنوز واکسینه نشده اند اما پیچای شمار آنها را در ایمیلش بالا توصیف کرده است.

تصمیم گوگل برای تمدید مدت دورکاری به دنبال اقدام مشابه شرکت اپل برای به تعویق انداختن زمان بازگشت کارمندان به دفاتر از سپتامبر به اکتبر صورت گرفته است. این اقدام اپل و گوگل با توجه به این که صنعت فناوری پرچمدار حرکت به سمت دورکاری در دوران همه گیری بوده، ممکن است سایر کارفرمایان بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد و آنها هم اقدامات احتیاطی مشابهی را در پیش بگیرند.

حتی پیش از این که سازمان جهانی بهداشت در مارس سال ۲۰۲۰ همه گیری کووید ۱۹ را اعلام کند، گوگل، اپل و بسیاری از شرکتهای فناوری برجسته از کارمندانشان خواستند از خانه کار کنند. برای سومین بار است که گوگل زمان بازگشایی کامل دفاترش را به تعویق می اندازد.

الزام گوگل برای واکسینه شدن کارمندان ممکن است به کارفرمایان دیگر هم جسارت دهد که دستور مشابهی را در برابر شیوع نوع دلتای کرونا و به حداقل رساندن نیاز به استفاده از ماسک در دفاترشان اعلام کنند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که اکثر شرکتها قصد دارند کارمندانشان را حداقل چند روز در هفته به محل کار برگردانند، سایر شرکتها در صنعت فناوری تصمیم گرفته اند اجازه دهند کارمندانشان به طور دائمی به دورکاری از نقاط دوردست بپردازند.

انتهای پیام


11166364
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است