ورزشی 10:30 - 19 مرداد 1401
رئیس فدراسیون تنیس در خصوص مشکلات این رشته و همین طور ورزش به خاطر هزینه‌های سنگین توضیحاتی داد.

دغدغه رئیس فدراسیون تنیس از مشکل زمین تا هزینه‌های سرسام‌آور اعزام‌های بین‌المللی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، داوود عزیزی در خصوص شرایط فعلی فدراسیون و اعزام دختران به فد کاپ و و اعزام پسران به دیویس کاپ، اظهارداشت: شرایط برای همه فدراسیون‌ها سخت است به خصوص فدراسیون‌هایی که اسپانسرهای کمتری سمت آنها می‌روند و این اعزام‌ها هزینه‌های سنگینی را ایجاد می‌کند. با توجه به دلار بالای ۳۰ هزار تومان و هزینه‌های سرسام‌آوری که قبل و حین اعزام برای تیم‌ها وجود دارد، کار برای فدراسیون‌ها سخت است.

رئیس فدراسیون تنیس در ادامه افزود: به حق باید از وزارت ورزش و صالحی‌امیری که حامی خوبی بودند و در نقش رئیس کمیته ملی المپیک به همه فدراسیون‌ها در تهیه بلیت و... کمک کردند، تشکر کرد. این موضوع کمی از فشارها کم کرد. فدراسیون تنیس سال گذشته حدود ۱۴ اعزام داشت که همه اعزام‌های تیم‌های ملی مربوط به زیر ۱۲ سال، ۱۴ سال، ۱۶ سال، دیویس کاپ و فد کاپ به صورت کامل انجام شد.

*هزینه برگزاری فیوچرز از ۳۰ میلیون به یک میلیارد و ۵۰۰ رسیده است

عزیزی یادآور شد: مشکل عمده‌ای که فدراسیون ما دارد این است که این رشته انفرادی است و برگزاری مسابقات فیوچرز در ایران به مدت سه هفته در شرایطی که ۱۰ سال پیش با ۳۰ میلیون تومان انجام می‌شد، الان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. برای فدراسیون اینکه که اسپانسر بیاورد و سه هفته مسابقات را میزبانی کند، سخت است و به جرات می توانم بگویم ممکن نیست. 

رئیس فدراسیون تنیس افزود: ما مذاکرات زیادی با اسپانسرها انجام دادیم تا بتوانم قبح اینکه در پنج سال گذشته مسابقات فیوچرز برگزار نشده را بشکنیم. تلاش کردیم تعداد مسابقات بین المللی زیر ۱۸ سال را بالا ببریم‌ و توانستیم میزبانی مسابقات گرید سه و چهار را بگیریم، حالا در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم میزبانی مسابقات گرید۲ فدراسیون جهانی را هم بگیریم تا سطح مسابقات را بالا ببریم‌. تمام تلاش ما این است که تعداد مسابقات بین‌المللی را بالا ببریم تا بازیکنان ما بتوانند با با تنیس‌بازان خارجی رقابت کنند. 

*بودجه ورزش می‌تواند وارد کمیته ملی المپیک شود

وی ادامه داد: اما باز هم به این بر می‌گردیم که اعزام ها سخت شده است. ما صاحب نظر در حوزه ورزش در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک زیاد داریم. من هفت سال مدیر کل وزارت ورزش بودم و هر بار که در مجلس می رفتیم نگاهمان صرفا فقط دولتی بوده است. هر پولی که وارد می‌شد مستقیم به وزارت ورزش می‌رفت و اعتبارات  وزارت ورزش از ۶۰۰ میلیارد به ۶ هزار میلیارد رسید. الان متوجه شده‌ام که کمیته ملی المپیک چه نقش مهمی دارد و این پول می تواند وارد کمیته ملی المپیک شود. به نظرم می تواند اعتبارات کمیته ملی المپیک در یک دوره چهار ساله به هزار میلیارد برسد.

*کمتراز 5 درصد بودجه 6 هزارمیلیاردی کمیسیون فرهنگی به ورزش می‌رسد

رئیس فدراسیون تنیس در خصوص افزایش بودجه کمیته ملی المپیک، تاکید کرد: رساندن بودجه کمیته ملی المپیک به هزار میلیارد تومان شدنی است. به نظر من نمایندگان مجلس جزیی از مردم هستند و جدا از مردم نیستند، مضاف بر این‌که نمایندگان مجلس یک ظرفیت هستند و باید از این ظرفیت استفاده کرد. به 2 - 3 سال قبل نگاه کنید؛ بودجه ویژه مجلس در 3 سال قبل تنها به 5 فدراسیون داده شد و سال گذشته این بودجه به 10 فدراسیون داده شد و امسال شامل حال 30 فدراسیون شد. 

وی خاطرنشان کرد: درست است که این بودجه به همه فدراسیون‌ها تعلق نگرفت اما معتقدم اگر از این اقدام استقبال کنیم، سال بعد به همه فدراسیون‌ها داده خواهد شد. از 6 هزار میلیارد تومان پولی که در اختیار کمیسیون فرهنگی مجلس بود، 320 میلیارد تومانش به ورزش اختصاص داده شد یعنی کمتر از 5 درصد! در این رقم اختصاص یافته هم یک نکته نهفته است و آن این که کمتر از 5 درصد بودجه کمیسیون به ورزش رسیده و هم این که می‌توان این نکته را در آن دید که بالاخره فدراسیون‌ها یک ظرفیت بودند که 320 میلیارد تومان برای ورزش پول آوردند. در کنار آن این عدد می‌تواند افزایش یابد. فدراسیون‌هایی که به هر دلیلی نتوانستند استفاده کنند سال بعد می‌توانند استفاده کنند چون حق‌شان است و باید این حق را ایجاد کنیم.

* تنیس همچنان بدون زمین

رئیس فدراسیون تنیس در پاسخ به این سوال که شما به برگزاری مسابقات مختلف در کشور اشاره کردید اما هنوز مشکل زمین‌های تنیس حل نشده، خاطرنشان کرد: آخرین مذاکره‌ای که با وزیر داشتم قرار شد این مشکل حل شود. هفته قبل در جلسه هیات مدیره شرکت توسعه شرکت داشتم، قول مساعد داده شد این اتفاق بیفتد. تا الان فدراسیون تنیس فاقد زمین است، زمین تمرینی هم ندارد و باید از بیرون اجاره کنیم اما منتظر این نمی‌مانیم چون زمین نداریم تنیس را رها کنیم. به دنبال این هستیم از فضاهای بخش خصوصی استفاده کنیم تا این مشکل حل شود. این موضوع بار را روی دوش فدراسیون زیاد می‌کنیم، حالا ببینیم چه می‌شود. امیدوارم اتفاقات خوبی برای ورزش رخ داد.

عزیزی همچنین با اشاره به عملکرد دوره کنونی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، یادآور شد: از رئیس و هیات اجرایی قبلی تشکر می‌کنم، با دید مثبت نگاه می‌کنیم به هر حال زحمت خود را کشیدند و تلاش کردند. رئیس قوی، هیات اجرایی قوی می‌خواهد. همه هیات اجرایی لزومی ندارد صرفا ورزشی باشند، افراد غیرورزشی هم می‌توانند بیایند و کمک کنند، نه اینکه غیر ورزشی باشند بلکه افرادی که تازه به ورزش آمده‌اند می‌توانند کمک کنند تا اعتبارات را بالا ببرند. شما وقتی پول داشته باشید می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

انتهای پیام/


11649794
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است