استانی 20:23 - 18 اردیبهشت 1400
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید۱۹ استان به ۶۲۴ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار جان خود را از دست داده اند.

کرونا ۵ خانواده دیگر کهگیلویه و بویراحمد را عزادار کرد

"دکتر پرویز یزدان‌پناه" افزود: هم اکنون ۳۹۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۱۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۴۲ هزار و ۹۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۴۹۰ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست های PCR حدود ۴۹ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و باشت و از ۱۹۲ تست رپید تست ۲۰ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بهمئی بودند.

دکتر یزدان پناه با اشاره شروع روند نزولی بیماری و عبور از قله موج در استان، تاکید کرد: بزرگ‌ترین سهم در انتقال بیماری را تجمعات و دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است بنابراین مردم باید همراهی لازم را داشته باشند تا این روند نزولی ادامه یافته و شاهد کاهش مرگ و میر در استان باشیم.

وی بیان کرد: از مردم شریف استان تقاضا میکنیم دورهمی، تجمعات و مراسمات خود را به حداقل رسانده، استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و حضور نیافتن در مکان های شلوغ و پرمخاطره و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی را بنمایند و همچنین افراد واجد شرایط در واکسیناسیون کرونا مشارکت داشته باشتد تا شاهد کنترل این بیماری در استان باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: همچنین گونه های جهش یافته کرونا( هندی، برزیلی و آفریقایی) در استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان مشاهده شده است که مردم استان از سفر به این استان ها و پذیرش مسافر از استان های فوق پرهیز نمایند.

انتهای پیام


11057703
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است