استانی 15:01 - 07 مهر 1399

بی‌توجهی به نظرات کارشناسی در ستاد ملی کرونا/ اجازه اشتباه نداریم

فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تشکیل ستاد ملی کرونا در اوج شیوع این بیماری امری مبارک و خوب بود اظهار کرد: متأسفانه در ابتدای امر ورود سازمان پدافند غیرعامل به‌خوبی شکل نگرفت و سازمانی که در آن کارگروه‌هایی همچون دفاع زیستی و دفاع بیولوژیک وجود دارد عملاً در تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونا حضور نداشت.



وی افزود: مشکل دیگر این ستاد که اخیراً بیشتر خود را نشان می‌دهد بحث تصمیمات ناگهانی و به‌یک‌باره شخص رئیس‌جمهور است.



دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بازوان اجرایی، علمی و پژوهشی و بازوان دستگاه‌های اجرایی ستاد ملی کرونا قوی است و هرکدام از دستگاه‌ها تلاش می‌کنند و جا دارد از تمامی مدافعان سلامت چه در عرصه تخصصی پزشکی و چه در عرصه‌های پشتیبانی و غیرتخصصی همچون ادارات و دستگاه‌های کشوری و لشکری تشکر کنیم.



محمدبیگی عنوان کرد: عدم همراهی با وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش‌وپرورش و آموزش عالی در برخی تصمیمات همچون کنکور و بازگشایی مدارس و عدم همراهی با کمیسیون بهداشت را شاهد هستیم و امیدواریم با توجه به نظر کارشناسان از سوی ستاد کرونا شاهد تغییر رویه و کنترل بیماری باشیم.

ضرورت توجه به مباحث کارشناسی ستادها و وزارتخانه‌ها



وی بابیان اینکه باید به مباحث کارشناسی ستادها و وزارتخانه‌های مرتبط اهمیت داده شود، ادامه داد: آنچه با آن روبرو هستیم خطر جانی بسیار بزرگ برای مردم است و متأسفانه هر ۶ دقیقه یک هم‌وطن را از دست می‌دهیم.



دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط ما خطرناک‌تر از دفاع مقدس شده و در این جنگ تمام‌عیار جای هیچ خطا و اشتباهی برای مدیران باقی نمی‌ماند.



نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روزهای نخست آغاز به کار مجلس جدید در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواستیم دو نفر از نمایندگان به نمایندگی از قوه مقننه در ستاد کرونا حضورداشته باشند.



وی تأکید کرد: در جلسه با دکتر نمکی وزیر بهداشت در روزهای نخست هم این امر مورد استقبال هر دو طرف قرار گرفت اما امروز و بعد از ۴ ماه از عمر مجلس دعوتی از سوی رئیس‌جمهور صورت نگرفته و این امر بی‌توجهی به مجلس و سلامت مردم است.



محمدبیگی اضافه کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و نمایندگان مجلس برای کمک آمادگی دارند و دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت هم چندین بار اعتراض و حرف‌ها را به هیئت دولت رسانده و حتی رئیس مجلس هم متذکر شدند اما به نظر می‌رسد برخی‌ها تصمیمات نهایی را خود یک‌طرفه می‌گیرند و به تصمیمات وزارتخانه بی‌توجهی می‌کنند و دوست ندارند از مجلس کسی در این ستاد حضور داشته باشد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موج جدید کرونا شروع شده و این نشان‌دهنده شدت و وخامت وضعیت پیش رو است و اجازه نداریم کوچک‌ترین اشتباهی بکنیم.



وی بابیان اینکه مردم نیز تا حد ممکن از خانه خارج نشوند و از مسافرت بپرهیزند، عنوان کرد: شکست کرونا در موج اول به دلیل همدلی و همراهی مردم بود و اگر رعایت نکنیم این بلای خانمان‌سوز جان عزیزانمان را خواهد گرفت.



این نماینده مجلس تصریح کرد: در کمیسیون بهداشت و درمان به دنبال بهبود وضعیت هستیم و با پشتیبانی از بخش سلامت از طریق تأمین اعتبارات و خرید دستگاه‌ها و حمایت از مدافعان سلامت کنار این بزرگواران هستیم.


10738430
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۲۹ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است