بین‌الملل 16:00 - 28 دی 1400
بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند دموکراسی کشورشان در خطر "نابودی" است.

اعتقاد اکثریت آمریکایی‌ها به در خطر قرار داشتن دموکراسی کشورشان

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، نتایج این نظرسنجی چند روز بعد از سالگرد حملات ششم ژانویه ۲۰۲۱ هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا و در عین حال در نزدیکی سالگرد آغاز اولین دور ریاست جمهوری جو بایدن منتشر می‌شود.

در این نظرسنجی انجام شده از سوی انستیتوی Schoen Cooperman Research  بیست و شش درصد از پاسخگویان گفتند حیات دموکراسی آمریکا "برای نسلهای آینده ایمن شده است".

همچنین در یک رقم کمی کوچکتر، ۲۳ درصد گفتند که از این بابت مطمئن نیستند و ۵۱ درصد هم عنوان کردند که دموکراسی آمریکا در خطر نابودی قرار دارد.

این نتایج بعد از آن مطرح می‌شوند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا در یک سخنرانی در آتلانتا درباره موضوع حق رای، به موضوع شورش در کنگره آمریکا پرداخته و گفت که یک سال قبل "عملا یک خنجر زیر گلوی دموکراسی آمریکا گرفته شد".

نظرسنجی مذکور همچنین نشان داد که هر چند اکثریت پاسخگویان جو بایدن را برنده مشروع انتخابات ۲۰۲۰ دانستند اما رقم آن به تنها ۵۴ درصد کاهش یافته است در حالی که در ماه آوریل این رقم ۶۴ درصد بود.

به نظر می رسد که رای دهندگان در قبال ریسکهای ایدئولوژیک تهدید کننده کشورشان به دسته های مساوی تقسیم شده و ۲۳ درصد چپ‌های افراطی و ۲۱ درصد هم راستهای افراطی را از این بابت ذکر کردند.

اکثریتی معادل ۸۰ درصد گفتند، برای قانونگذاران آمریکایی "همکاری کردن برای حل مشکلات" مهم تر از پیگیری باورهای ایدئولوژیکشان است؛ نتیجه‌ای که در ضمن بروز بن بستی عمده در مقابل یک برنامه مهم دولت جو بایدن موسوم به "بازسازی بهتر" و همچنین در قبال مسائل دیگری همچون حقوق رای دهندگان، قضات و مدیریت شیوع کروناویروس مطرح شده است.

از سوی دیگر بر اساس یک نظرسنجی جدید گالوپ، ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها در پایان سال ۲۰۲۱ خود را به عنوان جمهوریخواه و یا متمایل به جموریخواهان معرفی کردند؛ رقمی که به نسبت ابتدای سال جاری میلادی افزایشی ۹ درصدی نشان داده است.

در این میان ۴۲ درصد از شرکت کننده‌های این نظرسنجی انجام شده در فاصله اول اکتبر تا ۳۱ دسامبر، خود را به عنوان دموکرات یا متمایل به دموکراتها معرفی کردند که یک کاهش هفت درصدی به نسبت سه ماهه نخست سال جاری میلادی نشان داده است.

این نتایج جدید نشان دهنده افزایش چشمگیر اقبال به حزب جمهوریخواهی است که در طی یک دهه گذشته در نظرسنجی‌ها عمدتا پشت سر حزب دموکرات قرار می‌گرفت. همچنین برای نخستین بار از زمان اواسط دهه ۱۹۹۰ تا کنون است که حزب جمهوریخواه بر دموکراتها برتری پنج درصدی کسب کرده است.

این نتیجه یک خبر خوب برای جمهوریخواهان با توجه به نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در نوامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود در حالی که پیش بینی‌ها هر چه بیشتر حاکی از آن هستند که حزب جمهوریخواه در این انتخابات هم مجلس نمایندگان و هم سنا را مجددا پس خواهد گرفت.

انتهای پیام


11416001
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است