سیاسی 11:06 - 18 آذر 1401
وزیر کشور با بیان اینکه نباید منابع هویتی جامعه از بین برود گفت: انسان در بی‌هویتی دست به هر کاری می‌زند و هتاکی‌های اخیر هم به دلیل این است که هویتشان از دست رفت.

وحیدی: هتاکی‌های اخیر به دلیل از دست دادن هویت است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست مجریان دومین سالگرد ارتحال علامه آیت الله مصباح یزدی با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از آیت الله مصباح که ایشان را مطهری زمان خواندند، اظهار کرد: در اوج تنازعات افکار مختلف در قبل و آستانه انقلاب، افکار شهید مطهری راهگشا بود. نشر افکار شخصیت‌هایی همچون علامه مصباح یزدی لازمه گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: اگر افکار شهید مطهری در آن زمان نبود و جریان به حرکت درآمده را بر لب یک چشمه ناب و‌ گوارا نمی نشاند، بسیاری از  جوانان انقلاب را از دست می‌دادیم.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر فضای انقلابی و جهادی به تحکیم اعتقادات و باورها نینجامد، ممکن است در یک وضعیتی، دچار انحراف شوند، چنان‌که برخی به انحراف کشیده شدند. غالب کسانی که منحرف شدند، پایه‌های قوی اعتقادی نداشتند. افراد دیگری هم بودند که دچار وسوسه‌های دیگری شدند.

وحیدی با بیان اینکه مسیر طولانی و دشورای در پیش داریم، خاطرنشان کرد: راه‌های زیادی در پیش است و رسیدن به نقطه اعتلا به سادگی ممکن نیست، رسیدن به عصر ظهور آمادگی می‌خواهد و امتحان‌ها باید داد. در این امتحانات افرادی مردود می‌شوند و افرادی هم همچون شهید سلیمانی به درجات عالی دست می‌یابند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب که مباحث متعددی از سوی گروه‌ها مطرح می‌شد، علامه مصباح از جمله کسانی بود که در مناظرات تلویزیونی روشنگری می‌کرد.

وزیر کشور با اشاره به لزوم معرفی شخصیت علامه مصباح تاکید کرد: علامه مصباح در جامعه آنگونه که باید شناسانده نشد و همچون شهید بهشتی مظلوم واقع شد و نگذاشتند همه از فضایل ایشان بهره‌مند شوند.

وحیدی با ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری بزرگداشت علامه مصباح و نشر افکار ایشان، اظهار کرد: اگر منابع هویتی از بین بروند، انسان‌ها در بی هویتی دست به هر کاری می زنند. هتاکی‌های اخیر به این دلیل است که هویتشان از دست رفته است. اعتقادات می‌تواند این هویت را تثبیت و حفظ کند. اگر این اعتقادات با محبت اهل بیت(ع) همراه شود، معجزه خواهد کرد. تنها راه مبارزه با وسوسه های گسترده دنیای مدرن و البته جاهل، همین است. 

وزیر کشور با اشاره به فعالیت معاندان انقلاب در فضای مجازی تصریح کرد: راهی جز مصون سازی نداریم. البته به این معنا نیست که راه آنها را باز بگذاریم بلکه باید با شدت مقابله کنیم.

وحیدی در پایان بیان کرد: ما باید نسل جوان را برای گام دوم انقلاب آماده کنیم و لازمه آن، زنده نگهداشتن افکار شخصیت‌هایی چون علامه مصباح است.

پایان پیام/


11755051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته برای قدردانی از دفاع مشروع سپاه و نیرو‌های مسلح و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شریف از دستور فرمانده کل سپاه برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه برای امدادرسانی به مردم سیل زده تا بازگشت شرایط عادی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاج علی اکبری گفت: اگر صهیونیست‌ها  وارد ماجراجوی جدید شوند سیلی که خواهند خورد قابل مقایسه با چیزی که دریافت کردند نخواهد بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر حیدری گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» باهنر درباره الزام وحدت در مجلس دوازدهم توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است