استانی 16:27 - 07 مهر 1399
فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس اعلام کرد
ایسنا/فارس فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد از رونمایی چترهای جدید تیپ ٥٥ هوابرد که توسط کارکنان یگان بارریز این تیپ تولید شده خبر داد و گفت: این چترها برای اولین بار در پرتاپ نفربر استفاده خواهد شد.

رونمایی از چترهای جدید تیپ ٥٥ هوابرد

امیر ابوالقاسم رضایی در حاشیه بازدید مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران بیان کرد: این نمایشگاه به همت کارکنان ارتش شامل پایگاه هوایی شهید دوران، مرکز آموزش علوم و فنون، تیپ ٥٥ هوابرد، تیپ ٣٧ زرهی، بیمارستان منطقه‌ای و گردان بهداری برپا شده است.

او ادامه داد: آخرین دستاوردها و امکانات یگان‌های ارتش در سطح استان، تجهیزات الکترونیک و هواپیمای اورهال در این نمایشگاه به بازدید گذاشته شده است.تمهیداتی اندیشیده شده که بازدید از این نمایشگاه به صورت مجازی هم قابل مشاهده برای عموم مردم باشد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی ما رو به جلو حرکت می‌کند و از تمام صنایع جلوتر است چون فرآیند ایده رزمندگان از دنیا کوتاه تر است.

امیر جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران نیز بیان کرد: نمایشگاهی از توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در فارس در پایگاه شهید دوران برپا شده و آخرین دستاوردهای عملیاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به نمایش گذاشته شده است.

او افزود: نیروهای هوایی در تمام زمینه‌ها از نظر عملباتی، آموزشی و مرکز تحقیقات و جهاد و خودکفایی در پروژه‌های ملی شرکت کرده که نتیجه تعامل با دانشگاه‌های مطرح، پارک‌های علم و فناوری و مرکز تحقیقات خود نیروهای ارتش به ویژه نیروی هوایی است.

امیر جعفری عنوان کرد: در تمام زمینه‌ها پایگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی علاوه بر صنعت، توانایی اورهال هواپیماهای در اختیار را دارند.

او با تصریح بر اینکه پایگاه شهید دوران شیراز به لحاظ تنوع پرونده‌های مستقر و مراکز اورهال زیادی دارند که به نام و با کیفیت هستند، اظهار کرد: در بازبینی ٤ ساله هواپیما یا به اصطلاح اورهال، تمام قطعات هواپیما از سیستم‌های مختلف کنترل و برای چهار سال آینده آماده می‌شود.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله پس از انقلاب تحریم شد و تحریم برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی چیز جدیدی نیست و چهل سال است که تحریم است و این تحریم موجب استقلال بیشتر شده است.

انتهای پیام


10738652
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است