سیاسی 10:46 - 10 بهمن 1401
وزیر امور خارجه در دیدار «محمد سلیمانی» سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در دبی ضمن تأکید بر اهمیت روابط با همسایگان، بر توسعه مناسبات با امارات عربی متحده تأکید کرد.

محمد سلیمانی سرکنسول جدید ایران در دبی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد سلیمانی» سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در دبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از حوزه ماموریت خود ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت روابط با همسایگان، بر توسعه همه جانبه مناسبات با امارات عربی متحده تأکید و رهنمودهای لازم در زمینه ضرورت توسعه و تقویت روابط و توجه جدی به امور ایرانیان را ارائه کرد.

 علیرضا مسافری پیش از این عهده‌دار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی بود.

به گزارش فارس، پس از قطع رابطه عربستان سعودی و ایران در دی ماه ۱۳۹۴ و در پی حمله به سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری این کشور در مشهد - در اعتراض به اعدام شیخ نمر- تعدادی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای آفریقایی از جمله سودان به تبع عربستان در روابط خود با ایران تجدیدنظر کردند و بحرین هم اقدام به قطع رابطه با ایران کرد.البته امارات عربی متحده به کاهش سطح روابط از سفیر به کاردار بسنده کرد. این کشور «سیف الزعابی» سفیر خود را از تهران فراخواند و از تعداد دیپلمات‌های ایرانی در ابوظبی کاست و روابط دیپلماتیک دو کشور بیش از شش سال و نیم در سطح کاردار اداره شد تا اینکه «سیف الزعابی» سفیر  شهریور ماه سالجاری برای ازسرگیری حضور در محل ماموریت به تهران بازگشت و ۲۲ شهریور ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه امارات عربی متحده ۳۰ مرداد ماه اعلام کرده بود که بنا به توافق پیشین بین این کشور و ایران، «سیف محمد الزعابی» به عنوان سفیر امارات به ایران باز می‌گردد. در این بیانیه، آمده بود که در چارچوب تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و در راستای ارتقای سطح نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور در سطح سفیر و تماس تلفنی که در تاریخ ۲۶ جولای (چهار مرداد) بین شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، «سیف محمد الذعابی» سفیر امارات عربی متحده به تهران باز می‌گردد و در این سفارتخانه مستقر خواهد شد

سفیر امارات ۱۳ دی ماه نیز با امیرعبداللهیان دیدار و پیام کتبی عبدالله بن زاید وزیر خارجه این کشور را به وزیر امور خارجه ایران تسلیم کرد. در این پیام و دیدار توسعه هر چند بیشتر روابط ایران و امارات مورد تأکید قرار گرفته بود.

پایان پیام/


11799626
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است