اقتصادی 17:51 - 10 آذر 1400

ایران علاقه‌مند به همکاری با «یونیدو» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد امروز چهارشنبه در نوزدهمین اجلاس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) که به میزبانی اتریش به صورت مجازی و با موضوع اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار ۲۰۲۱ برگزار شد، افزود: به باور ما توجه و راه اندازی صنایع خلاق رهیافتی مؤثر برای برون رفت کشورهای در حال توسعه از مشکلات موجود نظیر فقر و بیکاری و در مقابل، راهکاری موثر برای ایجاد اشتغال مولد و شایسته برای همه و بهبود کیفیت زندگی افراد به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

وی اظهار داشت: دولت ایران با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در تمام شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار، محیط مناسبی برای توانمندسازی به منظور توسعه اقتصاد خلاق و فناوری‌های دیجیتال ایجاد کرده است.

ساداتی نژاد با بیان این که در وزارت جهاد کشاورزی با کمک وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی از چند سال قبل و در قالب همکاری مشترک با یونیدو، توسعه صنعت زنبورداری پیگیری می شود، اعلام کرد: این پروژه را در چارچوب اقتصاد خلاق به سرانجام رسانده ایم.

وی ادامه داد: در این پروژه از طریق آموزش و توانمندسازی زنبورداران در اقصی نقاط کشور و آشنایی آنان با فناوری‌های نوین تولید و شبکه‌سازی بین فعالان در طول زنجیره ارزش، محصولات جدید و با ارزش افزوده بالا تولید شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که ارزش تولیدات صنعت زنبورداری ایران از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه خلاقانه تا ۱۰۰ برابر افزایش یافته است، تصریح کرد: از طریق ایجاد و معرفی برندهای ملی، طراحی بسته‌بندی‌های مشتری پسند، عرضه محصولات جدید و تکمیل زنجیره ارزش محصولات صنعت زنبورداری، درآمد زنبورداران از جمله فعالان زن در این حوزه که اغلب در مناطق روستایی و کم درآمد ساکن هستند، افزایش قابل توجهی یافته و در برخی از جشنواره های مهم بین‌المللی نیز محصولات تولید ایران موفق به کسب مدال طلا شده‌اند.

وی اضافه کرد: در کسب موفقیت این پروژه نباید از نقش بی بدیل خانه‌های سنتی و خلاقانه شهرهای کرمانشاه و سنندج غافل ماند.

ساداتی نژاد ضمن ابراز علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران به توسعه و تداوم همکاری با یونیدو در راستای ارتقای زنجیره ارزش صنعت زنبورداری، گفت: ما به ویژه از ارتقای فناوری‌های نوین دیجیتال برای توسعه محصولات سالم و ارگانیک و توسعه بیش از پیش تحقیق و توسعه خلاق و برندینگ این صنعت حمایت خواهیم کرد.

بر پایه این گزارش، اجلاس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) هر دوسال یک بار با موضوعات مختلف بر گزار می شود.


11346248
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است