علمی فناوری 15:59 - 29 مهر 1399
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان این که بازگشت به گفتمان امام (ره) و گفتمان اصیل انقلاب می تواند راه حل مشکلات اساسی جامعه ما باشد، گفت: در این سال ها چندان نتوانسته ایم از ظرفیت پاسخگویی به برخی از شبهات دانشجویان استفاده کنیم و هنوز بسیاری از حوزه های مرتبط با مباحث فرهنگی مغفول مانده است.

بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب راه حل مشکلات اساسی جامعه است

به گزارش ایسنا، دکتر عیسی علیزاده در همایش ملی (نهمین دوره اردوی فرهنگی_آموزشی) طریق جاوید با محوریت «انقلاب اسلامی و مقاومت؛ بیداری مستضعفان جهان» گفت: یکی از ویژگی های تأسیس جهاد دانشگاهی، تغییر رویکردهای فرهنگی در نگاه به مسائل مهم کشور بود و معتقدم توازن فرهنگی جهاد دانشگاهی توانسته است از طریق ساختارسازی و برنامه هایی که انجام داده است، به بسیاری از این موضوعات دسترسی پیدا کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی با این هدف شکل گرفته است که اگر دانشجویان در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، قطعا در استمرار، تداوم و توسعه آن هم نقش دارند.

علیزاده خاطر نشان کرد: بازخوانی اندیشه های امام (ره)، ولایت فقیه و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی، عمده فعالیت هایی است که در این مرکز انجام می شود و معتقدم، بازگشت به گفتمان امام (ره) و گفتمان اصیل انقلاب می تواند راه حل مشکلات اساسی جامعه ما باشد.

وی گفت: در این سال ها چندان نتوانسته ایم از ظرفیت پاسخگویی به برخی از شبهات دانشجویان استفاده کنیم و هنوز بسیاری از حوزه های مرتبط با مباحث فرهنگی مغفول مانده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: اردوهای طریق جاوید در سال های گذشته به صورت حضوری برگزار شد که فواید بسیاری به همراه داشت؛ از جمله اینکه دانشجویان رو در روی یکدیگر قرار گرفته و با حضور اساتید و شخصیت های مهم، بدون محدودیت های زمانی سمینارها، با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده و به شبهات، سؤالات و دغدغه هایی که داشتند، می پرداختند.

علیزاده تأکید کرد: هدف ما این بود که  برنامه طریق جاوید قطع نشود و با توجه به شرایط کرونا در کشور، تصمیم بر این شد که این برنامه در قالب یک وبینار دو روزه و به صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: عمده مباحثی که در مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به آنها پرداخته می شود، موضوع محور هستند. امسال در هفته دفاع مقدس، سمینار مشابهی در حوزه تأثیرات دفاع مقدس در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برگزار کردیم. اگر نسل جوان کشور که قرار است در آینده سکان مدیریت کشور را به عهده بگیرند، با این فضاها آشنا نشوند و درک نکنند که کشور برای رسیدن به این مرحله، چه خون دل هایی خورده است، قطعا نمی توانند در تداوم و استمرار آن نقش مؤثری ایفا کنند.

علیزاده گفت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که از زبان هنر، ادبیات، نمایشنامه، تئاتر و درگیر کردن دانشجویان با این حوزه ها برای گسترش و تبیین مفاهیم مرتبط با امام (ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی استفاده کنیم. همچنین به دانشجویان دانشگاه های مادر، به ویژه طبقه ای از دانشجویان که تأثیرات بیشتری به لحاظ نخبگی داشته و به این مباحث توجه دارند، اهمیت بیشتری بدهیم.

وی افزود: مستندات و مواردی که در اختیار داریم، باید مورد بازنگری قرار گرفته و نسبت به تولید و انتشار محتوای مناسب اقدام کنیم. همچنین با توجه به شرایط موجود در عرصه بین المللی، از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در کنار استمرار داشتن این مطالب در طول سال، به دنبال تشکیل باشگاه دانشجویان علاقه مند به مباحث امام (ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستیم.

انتهای پیام


10772751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است