استانی 12:41 - 10 مهر 1401

آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در قم ۸.۸ درصد افزایش یافت

مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل تعداد افرادی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان قم مراجعه کردند ۸.۸ درصد افزایش یافت.

مدیرکل انتقال خون استان قم بیان داشت: در نیمه اول امسال ۲۵ هزار و ۵۸۴ نفر در قم برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کردند که این رقم در سال گذشته بالغ بر ۲۳ هزار و ۳۲۶ نفر بود.

وی همچنین به افزایش میزان اهدای خون مردم قم در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: آمار مراجعه کنندگان با افرادی که موفق به اهدای خون می‌شوند متفاوت است و از این رو در نیمه اول امسال شاهد اهدای خون ۲۰ هزار و ۸۴۵ نفر بودیم.

نوریان ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۳ درصد رشد داشت که در شش ماه اول سال ۱۴۰۰ شاهد اهدای خون ۱۸ هزار و ۹۱۲ نفر بودیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در قم خانم‌ها استقبال خوبی از اهدای خون ندارند گفت: از مجموع کل اهدا کنندگان خون در نیمه اول سال جاری تنها شاهد اهدای خون از سوی ۶۲۵ نفر از خانم‌های قمی بودیم.

مدیرکل انتقال خون استان قم اظهار کرد: در نیمه اول امسال اداره کل انتقال خون استان قم ۵۵۶۲ واحد خون به مراکز خون‌رسانی کشور منتقل کرده است.

نوریان گفت: ۳۰ هزار و ۶۴۷ واحد خون نیز در نیمه اول سال جاری از سوی اداره کل انتقال خون قم به بیمارستان‌ها ارسال شده است.


11700627
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است