استانی 22:20 - 05 خرداد 1401

هیمالیانوردان اردبیلی کارت همیار محیط زیست گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل عصر پنجشنبه در مراسم اهدای کارت همیار محیط زیست به هیمالیانوردان اردبیلی اظهار کرد: ما به وجود ورزشکاران پرافتخار هیمالیانورد از خطه سبلان افتخار می‌کنیم و بر این باوریم باید از وجود این ورزشکاران برای توسعه برنامه‌های زیست محیطی مناسب استفاده کنیم.

حسن قاسم‌پور ارتباط این ورزشکاران را در صعود به قلل مختلف با طبیعت و مواهب خدادادی یادآور شد و تصریح کرد: این ورزشکاران به شایستگی قدرشناس نعمت‌ها و مواهب خدادادی هستند چرا که بیشترین ارتباط را با حیوانات و طبیعت زیبا داشته و همواره سپاسگزار الطاف الهی هستند.

وی گفت: ما به وجود چنین ورزشکاران شایسته و افتخارآفرین همچون ایرج معانی و سیاوش شهباززاده می‌بالیم و بر این باوریم که وجود این ورزشکاران می‌تواند به تقویت مؤلفه‌های حوزه زیست محیطی و ارتقا توان این بخش کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: بشریت امروز بدون توجه به محیط زیست سالم نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد از همین رو همواره سعی بر تعامل و تقویت روابط سالم با محیط زیست است که ورزشکاران رشته‌های مختلف به ویژه کوهنوردان به شایستگی می‌توانند قدرشناس و محافظ این گنجینه ارزشمند باشند.

قاسم‌پور به وجود ذخایر ژنتیکی ارزشمند در محیط زیست استان اردبیل اعم از حیوانات، گونه‌های گیاهی و جانوری اشاره کرد و ادامه داد: همه ما باید با احساس مسئولیت در این حوزه ورود پیدا کنیم تا اجازه تخریب محیط زیست سالم داده نشود.

وی مشارکت عموم مردم و وظیفه همگانی را در صیانت از این گنجینه‌های ارزشمند یادآور شد و خاطرنشان کرد: حرکت‌های مؤثری در سال‌های اخیر در این حوزه رقم خورده و قطعاً با همراهی عموم هموطنان به ویژه دارندگان کارت همیار محیط زیست می‌توانیم بیشتر و بهتر از این ظرفیت استفاده کنیم.


11574563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است