اجتماعی 10:10 - 29 مهر 1400

برنامه ریزی برای ساماندهی مجموعه‌های گردشگری پایتخت

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که این کمیته در هفته گردشگری و تهران چه اقدامی را در پایتخت انجام داده است، گفت: اقدامات ما برنامه‌ریزی است و اجرایی نیست اما در هفته گردشگری جلسه‌ای با صاحب نظران صنف گردشگری برگزار کردیم و با اولویت ساماندهی گردشگری در مدیریت شهری، اولین کار گروه را تشکیل دادیم.

وی افزود: در این کارگروه برنامه‌ریزی‌هایی برای ساماندهی وضعیت خانه موزه‌ها و موزه‌های در اختیار مدیریت شهری انجام شد که شامل ساماندهی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مجموعه‌های حوزه اجتماعی _ فرهنگی و مناطق است.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر با تاکید بر اینکه باید سازمان گردشگری تهران را نیز جدی تر بگیریم، تصریح کرد: نکاتی نیز راجع به سازمان گردشگری شهرداری داریم که مصوبه آن برای شورای شهر قبلی است و در شورای قبل تر نیز این بحث مطرح شده بود. به نظر می‌رسد که برای حل معضل گردشگری و تبدیل آن از یک موضوع صرفاً فراغتی به یک صنعت و محل درآمد پایدار در شهرداری، باید حتماً به سمت متمرکز کردن این موارد و یکپارچه کردن مدیریت آنها برویم.

علوی ادامه داد: در این ساماندهی نیز کلیه مجموعه‌هایی که در شهرداری بوده و ظرفیت گردشگری دارند، اعم از باغ موزه‌ها، موزه‌ها، مراکز تفریحی ازجمله مجموعه عباس آباد، برج میلاد و غیره را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم به یک وحدت رویه در آنها برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازدیدی از خانه‌های تاریخی شهر تهران داشته است یا خیر، گفت: شناخت بنده نسبت به مجموعه‌ها خوب است اما چون در مجموعه‌های اجرایی برخی تغییرات ای جاده شده است، باید قدری زمان بدهیم تا دوستان در جایگاه اجرایی جای گیر و مسلط شوند. ما نیز در حال برنامه‌ریزی برای ساماندهی و رسیدگی به مجموعه‌های تاریخی و گردشگری شهر هستیم.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر در پاسخ به این سوال که چرا در هفته گردشگری خروجی چشم‌گیری از سوی شورای شهر و مدیریت شهری دیده نشد، بیان کرد: در هفته تهران برنامه‌ریزی‌های امور را انجام دادیم. سالگرد پل طبیعت نیز یکی از مراسم‌های هفته گردشگری بود و کارگروه‌هایی نیز برای این هفته تشکیل دادیم.

علوی خاطرنشان کرد: به طور کلی با توجه به اینکه به تازگی تیم مدیریت شهری ششم تشکیل شده است، نمی‌توان انتظار برنامه خروجی بزرگی را داشت و باید قدری زمان داده شود.


11282052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است