استانی 13:54 - 24 خرداد 1400

روحیه جهادی در تمام ادارات آذربایجان غربی تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس و کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیاز است روحیه جهادی بیش از پیش در این مجموعه تقویت و گسترش یابد، بر لزوم اهتمام ویژه در جهت توسعه تکنولوژی و فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی استان تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش مهم جهاد کشاورزی در جهت تأمین امنیت غذایی مردم استان و کشور افزود: با بیان اینکه جهاد کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رفع محرومیت و سازندگی تشکیل شده است، گفت: زحمات سنگرسازان بی سنگر در زمان جنگ تحمیلی فراموش نمی‌شود و در کنار این زحمات تلاش جهادگران نیز برای رفع محرومیت و سازندگی قابل تقدیر و قدردانی است.

قریشی توسعه آموزش و ترویج در بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب در این حوزه، اجرای الگوی کشت برای تولید محصولات اقتصادی را ضروری دانست و اضافه کرد: برای تحقق این اهداف به کارگیری نیروهای متخصص در جهت آموزش، ترویج و افزایش تولید ضروری و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه استفاده از آموزش‌ها در فضای مجازی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی فعالان این بخش داشته باشد، گفت: ارتباط با جامعه دانشگاهی مرتبط با بخش کشاورزی باید عمیق و دوسویه باشد.

وی یادآور شد: استفاده از ایده و کارهای نو در پایان نامه‌های مرتبط با بخش کشاورزی و عملی کردن آنها در حوزه تحقیقات می‌تواند زمینه ساز رشد و توسعه بخش کشاورزی استان باشد که در این خصوص همکاریهای خوبی با دانشگاه ارومیه در حال انجام است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تولید محصولات مقاوم به سرما جهت افزایش راندمان تولید اقتصادی، تهیه محصولات سالم و ارگانیک جهت تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم و افزایش ارتباط دو سویه با بخش دانشگاهی باید در اولویت برنامه‌های اجرایی این سازمان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه استان با تولید سالانه ۶.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان ارزش اقتصادی را در این بخش شاهد است، عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار خانوار بهره مند از این بخش در استان با اشتغال بیش از یک میلیون نفر فعالیت دارند.

اکبر کرامتی با اشاره به گردش مالی بیش از ۷۰ میلیارد تومانی بخش کشاورزی در استان گفت: این گردش مالی نشان دهنده نقش مهم بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی است و امسال برای تحقق شعار سال در این حوزه در بخش‌های مختلف از جمله خدمت به مردم، سلامت اداری، به کارگیری تخصص در مدیریت طرح‌های مختلفی تدوین شده که اجرایی می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان نیز در این نشست یکی از کارآمدترین بخش‌های تولید ثروت و درآمد در استان را بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: بخش کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی و اقتصاد مردم استان و منطقه دارد که نیازمند توجه بیش از پیش به این بخش است.

حجت الاسلام میرزایی خواستار توجه نمایندگان استان آذربایجان غربی به بخش کشاورزی استان و رفع مشکلات پیش رو این بخش شد و اضافه کرد: آذربایجان غربی از استان‌های مهم و قطب تولید برخی از محصولات کشاورزی به شمار می‌رود و در این راستا با همراهی و همدلی همه مسئولان می‌توان از ظرفیت‌های این بخش به خوبی بهره برد.


11104800
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است