سیاسی 11:51 - 28 دی 1399
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بهره گیری از مکارم اخلاقی و رفتاری مکتب حضرت زهرا(س)در تنظیم و تبیین مبانی مرتبط با خانواده، تاکید کرد: در ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س)تأمل کنیم.

یک عضو کمیسیون فرهنگی: در ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س)تأمل کنیم

غلامرضا منتظری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم توجه به مکارم رفتاری و اخلاقی زندگی با برکت حضرت زهرا(س) در تبیین مدل های رفتاری و اخلاقی خانواده در کشور گفت: برای کسب فیض بیشتر از مکتب حضرت زهرا(س)باید به چند نکته توجه کنیم، نکته اول موضوع با اهمیت شناخت و معرفت است، تا زمانی که شناخت و معرفت لازم را نسبت به این مکتب نداشته باشیم، طبیعتا بهره لازم را از آن ها نخواهیم برد، بنابراین باید از شناخت های سطحی عبور کرده و به یک شناخت عمیق دست پیدا کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر شناخت ما باید جامع باشد، یعنی در کنار مباحث مرتبط با ایام شهادت آن حضرت باید از نقش سیاسی، اجتماعی، نقش مادرانه و از عبادت ایشان مطلع و آگاه باشیم و در ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) تأمل کنیم، برای مثال باید به بررسی این مهم توجه کنیم که روابط عاطفی حضرت با فرزندان خویش چگونه بوده است، پس از مرحله شناخت به مرحله عمل می رسیم، در این مرحله باید آن مبانی ای که از مکتب حضرت برای مثال در حوزه خانواده درک کرده ایم را به عنوان یک مدل در الفبای تعلیم و تربیت در خانواده و همسرداری مورد توجه قرار بدهیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: برای اینکه به جمال و کمال مطلوب در کیفیت عمل خود دست پیدا کنیم باید به آن مدل هایی که خداوند به ما معرفی کرده است، یعنی مدل های رفتاری، اخلاقی و خطوط شخصیتی ائمه اطهار(ع) اقتدا کنیم، البته برای نزدیک شدن به خطوط شخصیتی آن بزرگواران باید تمرین کنیم.

منتظری ادامه داد: باید بررسی کنیم که در زندگی خود به چه میزان به مبانی اخلاق و رفتاری زندگی آن بزرگواران پایبند هستیم، برای مثال باید نگاه کرد آیا به نماز اول وقت پایبند هستم؟ آیا به اصول فرزندداری پایبند هستیم؟آیا به ساده زیستی حضرت زهرا(س)در خانواده توجه داریم؟ این اصول فقط جهت اطلاع نیست بلکه برای عمل می باشد، برای مثال اگر ساده زیستی ایشان را به عنوان یک شاخص شایسته زیستن آموخته ایم باید در حد توان نیز سعی کنیم به این مهم پایبند باشیم حتی در صورتی که توان خرید بیشتر داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس با تاکید بر اینکه از تناقض در کلام و رفتار در این حوزه پرهیز کنیم، عنوان کرد: الگو ارجح است و نباید نظر خودمان را بر الگو ترجیح بدهیم، هر جا که الفبای شخصیت ما صحیح شکل نگرفته باشد آنقدر باید تمرین کنیم تا به آن الگو نزدیک شویم، نمی توانیم مانند حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)زندگی کنیم ولی باید تلاش کنیم تا به آن نزدیک شویم، شخصیتی مانند سردار سلیمانی تلاش کرد که علوی باشد، تلاش کرد که فاطمی باشد، هیچگاه مدعی نبود که همچون حضرت علی (ع) است ولی تلاش کرد الگوی زندگی خود را ائمه اطهار(ع)قرار دهد، ما نیز سعی کنیم زندگی خود را به معارف و مبانی اخلاقی و رفتاری ائمه اطهار (ع)نزدیک کنیم.

انتهای پیام


10907638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است