گوناگون 12:52 - 29 اردیبهشت 1401

فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت کنکور دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۱ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در سازمان سنجش ثبت کرده اند در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قابل مشاهده است.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند می توانند باتوجه به نکات زیر و مطابق برنامه زمانی شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزیابی تخصصی) که در سایت سازمان سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

برای شرکت در مصاحبه با در نظر گرفتن تمامی موارد زیر اقدام کنند:

الف) برنامه زمانی اعلام شده توسط این سازمان (مندرج در ذیل این اطلاعیه)

ب) برنامه زمانی اعلام شده در درگاه اطلاع رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

ج) اولویت با برنامه زمانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آنهاست (بند ب فوق) و چنانچه برنامه زمانی انجام مصاحبه چند دانشگاه با هم تداخل دارد لازم است با تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها، ابتدا هر فرد در مصاحبه دانشگاه‌های دارای اولویت برای وی شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت کنند.

د) داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در سایت سازمان سنجش در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند، لازم است مطابق با اطلاعیه دانشگاه‌های مربوط که از تاریخ شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایگاه اطلاع‌رسانی آنها منتشر می‌شود به منظور انجام مراحل مختلف مصاحبه اقدام کنند.

شرط ورود داوطلبان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

لذا لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، حداکثر تا ۷ روز پس از انتشار این اطلاعیه، برای طی مراحل پذیرش به درگاه اطلاع رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان (به نشانی www.modaresi.nahad.ir) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. در گزینش نهایی رشته مدرسی معارف اسلامی، وضعیت علمی افرادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که نتیجه مراحل مصاحبه آنان از سوی معاونت یاد شده تایید شود.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سایت سازمان سنجش از تاریخ اول خرداد تا ۱۰ تیر با پرداخت مبلغ ۱۱۹ هزار تومان به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. کسانی که فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی را تکمیل نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۶ دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می شود.

داوطلبانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی کرده اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از داوطلبان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش آن دانشگاه مراجعه کنند.

عدم اقدام و یا مراجعه معرفی شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

مدارک لازم که داوطلبان دارای حدنصاب باید آنها آماده و ارائه کنند:

۱- مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره - داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ فارغ‌التحصیل می‌شوند (گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۷۳ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه ۱۵۱ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی).

۲- مدرک کارشناسی (لیسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره ۱: آن‌دسته از داوطلبانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته هستند علاوه بر مدرک کارشناسی ناپیوسته باید مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند.

تبصره ۲: کسانی که به دلائلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۳- شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان.

۴- گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده اند. مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه ۱۰ دفترچه راهنمای انتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی این دانشگاه امکان بهره مندی از این سهیمه را دارا هستند.

۵- تمامی مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

۶-سایر مدارک و مستنداتی که از سوی دانشگاه ها اعلام می‌شود.

نحوه ارسال درخواست و یا طرح سوال

جهت تسریع در بررسی درخواستها، چنانچه درخصوص کارنامه نتایج انتخاب رشته سوالاتی داشته باشند می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲ خرداد ۱۴۰۱ سوالات خود را از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ در میان بگذارند.

۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۱ پذیرفته می شوند

دکترعبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره معرفی شدگان به مصاحبه دکتری نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱ گفت: معرفی شدگان چند برابر ظرفیت می توانند با در اختیار داشتن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه ای کارنامه نتیجه انتخاب رشته خود را مشاهده کنند.

پورعباس افزود: در مجموع ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۴۰۱ پذیرفته می شوند که از این تعداد ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ با حضور ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار شد. از میان ۱۸۶ هزار داوطلب دکتری تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد. در نهایت ۲۴ هزار و ۲۵۴ در دوره دکتری تخصصی پذیرفته می‌شوند.


11566457
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است